Hop til indhold

røgalarmshjælp


Recommended Posts

Jeg er i gang med at sætte vores røgalarm op men kan ikke rigtigt komme i gang. Hjælpefunktionen i Visual er ikke meget bevendt.Jeg har en lydgiver og en røgalarm. Jeg går ud fra, at de to skal 'forbindes' med FB 6.3.04a; men hvad er det helt konkret, der skal trækkes over på 'Røgsensor 1', siden man ikke kan trække selve 'Røgsensor' over - men kun 'Røgsensor / Indgang'?Jeg går ud fra, at 'Indgang for reset af røgindikering' blot skal aktiveres med et alm. tryk, så den afstilles, hvis den fejlagtigt er gået i gang fx pga. madlavning. Det kan jeg godt finde ud af...Under 'FB 6.3.04a / Forsyning af røgsensor', står der i hjælpefunktionen, at den skal trækkes til 'Røgsensor / Forsyning' - det kan jeg også godt finde ud af. Men er det den eneste, der skal trækkes dertil - skal Røgsensoren ikke have andet forsyning ? Her tænker jeg især på den orange leder, der går fra klemme 7 i outputmodulet på oversigten til klemme 5 i selve røgsensoren.Jeg er blever forvirret på et højere plan, men håber der er nogen, der kan hitte rede i spørgsmålet. Ligger I inde med et link til, hvordan det skal gribes an, så modtager jeg det med kyshånd.Mvh. Bar9.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er i gang med at sætte vores røgalarm op men kan ikke rigtigt komme i gang. Hjælpefunktionen i Visual er ikke meget bevendt.Jeg har en lydgiver og en røgalarm. Jeg går ud fra' date=' at de to skal 'forbindes' med FB 6.3.04a; men hvad er det helt konkret, der skal trækkes over på 'Røgsensor 1', siden man ikke kan trække selve 'Røgsensor' over - men kun 'Røgsensor / Indgang'?Jeg går ud fra, at 'Indgang for reset af røgindikering' blot skal aktiveres med et alm. tryk, så den afstilles, hvis den fejlagtigt er gået i gang fx pga. madlavning. Det kan jeg godt finde ud af...Under 'FB 6.3.04a / Forsyning af røgsensor', står der i hjælpefunktionen, at den skal trækkes til 'Røgsensor / Forsyning' - det kan jeg også godt finde ud af. Men er det den eneste, der skal trækkes dertil - skal Røgsensoren ikke have andet forsyning ? Her tænker jeg især på den orange leder, der går fra klemme 7 i outputmodulet på oversigten til klemme 5 i selve røgsensoren.Jeg er blever forvirret på et højere plan, men håber der er nogen, der kan hitte rede i spørgsmålet. Ligger I inde med et link til, hvordan det skal gribes an, så modtager jeg det med kyshånd.Mvh. Bar9.[/quote']Hej Bar9...Jeg er selv ved at lave en IHC installation her hjemme, og er ikke begyndt på mine røgmeldere endnu...Men, som jeg ser det, så er den orange den eneste forsyning til røgmelderen..Den kommer fra et 24V outputmodul, og det er den udgang der i programmet skal kodes som forsyning/reset, denne udgang er altid ON, medmindre du har aktiveret din 'Indgang for reset af røgindikering'...Alarmen bliver reset ved at tage forsyningen fra midlertidigt, hvilket sker ¨år du aktivere reset indgangen, og når så strømmen vender tilbage efter en given tid, så skulle røgen gerne være væk, ellers begynder den at hyle igen...Du kan sagtens bruge et almindeligt tryk til den indgang som hedder 'Indgang for reset af røgindikering'... dette vil virke til 2 ting. Reset ved alarm, og til at deaktivere melderen midlertidigt hvis du ved der evt. kan komme lidt røg fra ovn eller brændeovn...Tiden for det stiller du i bunden af funktions blokken "timer for pause af røgalarm.Når der er forsyning til røgmelderen, så skal din indgang fra røgmelderen også være ON da det er et NC kontaktsæt som sidder i melderen, det skal trækkes over på røgmelder1 eller hvad den nu hedder i din funktionsblok.. Har du ikke det signal ind på blokken, så vil alarmen udløser sig igen når tiden for reset er løbet ud, da Controlleren tror der igen er røg..Håber dette kunne hjælpe dig lidt på vej, eller skriver du bare igen..Shorty
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok