Hop til indhold
  • 0

Kommunikation mod WebSceneview - Løsning i PHP


Jan Petersen
 Share

Spørgsmål

Her er en løsning i php, der åbner op for muligheden for at læse og sætte værdier på controlleren (version 2 med viewer) via WebSceneView. Der burde være de samme muligheder som hvis det vises i en browser, men alt er dog ikke testet af.Installationen er simpel: (Du må gerne bytte om på punkt 1 & 2 :lol:)1)Pak php filen ud og ret login/password/ip-adresse i starten af den.2)Lav en scene i WebSceneView i SceneDesign med elementer du vil kunne se eller styre, efter disse regler:Keywords, værdier og kommandoer sættes i kontrollen:* Det keyword der ønskes benyttes, svarer til feltet "Betegnelse".* Værdien for tændt/slukket svarer til hhv Aktiv- og Inaktiv tekst.* Navnet på kommandoerne sættes i navnefeltet i underelementerne.3)Kør scriptet med php fra kommandolinjen, og du vil (forhåbentlig) få vist en liste over keywords og tilhørende værdier. Hvis der er underelementer der kan styres, vises de i kantede parenteser. Mit output ser bla. således ud:AlarmHverdag=06:30:00Vækning=Inaktiv [Aktiver, DeAktiver, Snooze]Hvis jeg kun vil se hvad tid alarmen er sat til, kalder jeg programmet som: php ihcc.php AlarmHverdagHvis jeg vil sætte vækning til, kalder jeg programmet som: php ihcc.php Vækning AktiverDet kan tilsyneladende ikke lade sig gøre at sætte bla. tidspunkter (Tag dig nu snart sammen, LK :angry:) men det har jeg løst med email kontrol, som er en helt anden historie..Lige en note eller 3:Jeg benytter Linux men det burde også virke fra Windows. Controlleren kører med iso-8859-1 tegnsæt og jeg benytter UTF-8, så det jeg læser fra controlleren bliver konverteret. - Bare et hint, hvis det ikke virker hos dig.Jeg tror det er en god regel, ikke at benytte mellemrumstegn i de navne og værdier der benyttes i SceneDesign.. Jeg er tilhænger af at dele viden og jeg håber nogen kan få glæde af dette program. Det har ihvertfald åbnet op for, at jeg nu bla både kan sætte og læse vækketidspunkt samt status vha sms :woohoo: Ændringer og forbedringer modtages gerne ;) God fornøjelse! [file name=ihcc.zip size=1629]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/ihcc.zip[/file]

ihcc.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok