Hop til indhold
  • 0

Hjælp, det haster, IHC problem med lyskontakter!!!


Javed Azizi
 Share

Spørgsmål

Hej, Håber der er nogen, som kan hjælp. Jeg er en ny begynder på IHC område og forsøgt at kigge på systemet i mit hus via IHC visual 1.2. Problemet er nu, at jeg kan ikke tænde lyset hjem hos mig. Jeg mener ikke jeg har ændret noget, men et eller andet må være ændret. alle maskiner og alt i køkkenet f.eks. vaske maskine osv. fungerer og der er strøm til, men kun kontakt til lamper som ikke virker. Er det een som måske kan fortælle mig hvordan jeg kan finde fejlen?? På forhånd tak. [file name=Samlet_rapport_p.doc size=1045504]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Samlet_rapport_p.doc[/file]

Samlet_rapport_p.doc

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

jaaz skrev:

Hej, Håber der er nogen, som kan hjælp. Jeg er en ny begynder på IHC område og forsøgt at kigge på systemet i mit hus via IHC visual 1.2. Problemet er nu, at jeg kan ikke tænde lyset hjem hos mig. Jeg mener ikke jeg har ændret noget, men et eller andet må være ændret. alle maskiner og alt i køkkenet f.eks. vaske maskine osv. fungerer og der er strøm til, men kun kontakt til lamper som ikke virker. Er det een som måske kan fortælle mig hvordan jeg kan finde fejlen?? På forhånd tak. [file name=Samlet_rapport_p.doc size=1045504]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Samlet_rapport_p.doc[/file]
Du er nok nød til at få en trikker til at se på det, men indtil da kan du måske holde den gående via ServiceView. Dvs. at du tænder og slukker via en webbrowser som er koblet op til din controller. Du kan enten gøre det ved at en PC kobler sig op via et USB kabel, eller ved at bruge controllerens ip adresse, i en browser, hvis du kender den.Når du så er kommet igennem, kan du sætte de enkelte kontakter/lampeudtag osv til on eller OffGrunden til at alt i dit køkken funger, er nok at det ikke er koblet til dit IHC
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jaaz skrev:

Hej og tak for hjælpen, nu har jeg fået liv i mine lamper via start simulering, men betyder det så at den ikke kan gem og jeg skal blive ved med at køre på simulering? For når jeg lukker programmet, så mister jeg lyset igen. Mvh. Javed
Det var ikke simulering du skulle bruge, det er ServiceView.Start en webbrowser. Tast ip nummeret fra din controller, f.eks. 192.168.1.254. Kender du ikke nummeret, så kobler du op via USB kablet, og skriver http://usb istedet.Fra den menu der nu kommer, vælger du ServiceView. Her kan du nu tænde og slukke lyset, uden at det "falder" tilbage når du afslutter. Det er selvfølgelig en midlertidig løsning, indtil nogen får kikket på projektfilen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jaaz skrev:

Hej og tak for hjælpen, nu har jeg fået liv i mine lamper via start simulering, men betyder det så at den ikke kan gem og jeg skal blive ved med at køre på simulering? For når jeg lukker programmet, så mister jeg lyset igen. Mvh. Javed
Hvis du kan få det til at virke ved at simulere, så burde du kunne få det til at virke ved at sende projektet til controlleren igen.Det er ikke nok at gemme projektfilen - den bliver kun gemt på din PC.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kære alle, 1000 tak herfra for hjælpen. Det hele virker nu, men jeg får nok bruge for lidt hjælp til opsætning af systemet senere. Jeg er nemlig igang med at "lege" lidt med det, så jeg kan bruge systemet mere optimalt. Jeg har desværre ikke USB stik i tavlen, så jeg tror ikke jeg kan bruge mange af de funktioner, som McenterFreak har beskrevet :( HilsenJaved

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jaaz skrev:

Kære alle, 1000 tak herfra for hjælpen. Det hele virker nu, men jeg får nok bruge for lidt hjælp til opsætning af systemet senere. Jeg er nemlig igang med at "lege" lidt med det, så jeg kan bruge systemet mere optimalt. Jeg har desværre ikke USB stik i tavlen, så jeg tror ikke jeg kan bruge mange af de funktioner, som McenterFreak har beskrevet :( HilsenJaved
Ja jeg må nok krybe til korset, og indrømme at jeg er en NØDSå ikke versionen, og har derfor været til NUL hjælp, beklager. Men god vind fremover fra min side
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok