Hop til indhold
  • 0

Mine idéer går lige "lidt" ud over min kompetence


lovschal
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen.Jeg har en idé til mit udendørslys men jeg har ikke lige kunnet finde en, af jer, udviklet FB som kan det jeg erne vil. Der er dog mange godt FB'er der kommer derhen af.Min tanke er:- At lyset fra ex. 1600 - 2300 samt 0600 - 0900 (skal kunne stilles for hver dag i ugen) skal tændes på lav styrke ex. 20% hvis skumringsrelæ siger det er mørkt.- At lyset tændes på PIR når skumringsrelæ siger det er mørkt i ex 2 min på 100%. Systemet er lavet med 2 stk PIR på en indgang, 1 skumringsrelæ på en indgang, 2 stk Wireless lampeudtag med dimmer.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er "lidt" lost i hvordan jeg skal få det til at spille.På forhånd tak.MVHLovschal

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Så tror jeg måske jeg har noget klar der virker.Det ser ud til at virke under simulering, men kan ikke garantere 100 % at der ikke er nogle situationer, jeg har glemt at tage højde for.Sig endelig til hvis der er fejl, mangler eller noget der skal virke anderledes [file name=Lovschal.vis size=282999]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Lovschal.vis[/file]

Lovschal.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

SUPER!!! Det virker bare kanont. Jeg har dog lige en lille ændring som jeg godt kunne bruge. I stedet for den ene PIR-indgang (de to pir kommer nemlig på en indgang) så kunne jeg godt tænke mig at jeg kan tilføre et tryk som skal kunne tænde lyset på 100% uanset hvad skumringsrelæet og tiden siger, men det skal dog stadig kun være den samme tid (ex. 2 min) som det skal være tændt.Jeg kunne også godt bruge en indgang hvor jeg kan deaktivere den automatiske tænding på lavt blus ex. hvis vi er på ferie. Dette skal gøres med et langt tryk på samme knap som kan tænde lyset i de 2 min.Håber det giver mening.Men ellers tusind tak for hjælpen indtil nu.MVHLovschalPS. jeg har medsendt min .vis-fil så du kan gå ud fra den. Lige pt. har jeg sat et tryk på den ene PIR-indgang men så virker det jo kun når tidsblokken og skum siger det er ok. [file name=LovschalNY.vis size=476120]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/LovschalNY.vis[/file]

LovschalNY.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg tid til at kigge på det.Har prøvet det i simulering, og der virker det fintHvis man har lavet et langt tryk på knappen, som slår det svage lys fra, vil PIR stadig få det til at tænde på 100 % i to minutter.Hvis man har slået det fra med et langt tryk (mere end 1 sekund) slår man det til igen ved at lave et kort tryk, hvilket dog også vil tænde lyset i 2 minutter på 100 procent.Hvis man laver et kort tryk, vil det tænde lyset i to minutter på 100% uafhængig af skumringsrelæ og timer [file name=Lovschal_v2.vis size=479756]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Lovschal_v2.vis[/file]

Lovschal_v2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok