Hop til indhold
  • 0

Dobbelt tryk


Peter Schefe
 Share

Spørgsmål

Hej!Er der en hjælpe med at vise hvordan man laver et tryk til et dobbelt tryk (altså 2 hurtige tryk).Jeg vil gerne have tryk 6 i gang, midt venstre til at tænde loftlys i spisestue. Så kan jeg selv lave resten, så de andre lys også tænder. Jeg har bare lige brug for at se hvordan man gør :) [file name=ihc_prve.vis size=560975]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/ihc_prve.vis[/file]

ihc_prve.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HejJeg har lavet en funktionsblok til dig, den har to udgange, en for enkelt tryk og en for dobbelt tryk.Den laver en puls på en af udgangene i 0,5 sekunder, afhængig af om man laver enkelt tryk eller dobbelt tryk.Indtil videre er det lavet så trykkene skal komme inden for 0,7 sekunder for at tælle som dobbelt tryk.Ulempen er så at hvis man laver et enkelt tryk, går der 0,7 sekund før lampen tænder, eller hvad man nu styrer med den, for den bliver nødt til at vente de 0,7 sekunder for at se om der kommer endnu et tryk, før den tænder udgangen.Du skal nok selv eksperimentere med at justere lidt op eller ned på de 0,7 sekunder, så det kommer til at virke som du ønsker.En anden mulighed i stedet for dobbelt tryk er at lave lange og korte tryk, det kan måske være det virker mere stabilt.Jeg har, med mine wireless kontakter, prøvet at lege med dobbelt tryk, og det virker ikke særlig stabilt, men jeg tror det måske har noget med transmissions hastigheden at gøre, forhåbentlig får du ikke samme problemer med din kablede installationJeg har indsat funktionsblokken i rummet "Gang" men ved ikke hvad udgangene skal forbindes til [file name=ihc_prve_v2.vis size=568105]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/ihc_prve_v2.vis[/file]

ihc_prve_v2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

peter skrev:

Hvad vil det sige, at den laver en puls på udgangene i 0,5 sek?
Det vil sige at udgangen går On i 0,5 sekunder, hvorefter den går tilbage til Off.Hvis du eksempelvis forbinder en af udgangene til en kip blok, svarer det 0,5 sekunds puls jo meget godt til hvis den istedet var forbundet direkte til en af dine kontakter, og du selv trykkede knappen ind.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok