Hop til indhold
  • 0

dimmer til spare pære


Jesper Geerthsen Olsen
 Share

Spørgsmål

hej har mulighed for atsætte et dimmer tryk op, har ik nul i afbryder. kan man så sætte den til at styre 100 procent ved tryk over ihc controler? sådan kip.Kan man få samme styring til at blinke lidt efter en tid? sådan advarsel om for lang tid i rum?tak for hjælpen. [file name=house.vis size=576585]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house.vis[/file] [file name=house-20100130.vis size=639077]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house-20100130.vis[/file]

house.vis

house-20100130.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Er det en wireless kombi dimmer du mener?>>kan man så sætte den til at styre 100 procent ved tryk over ihc controler? sådan kipAltså så den altid tænder på 100% og du derefter kan skrue ned?>>Kan man få samme styring til at blinke lidt efter en tid? sådan advarsel om for lang tid i rum?Det kan man sagtens, efter ca hvor lang tid, og hvor mange gange skal den blinke?Men er du helt sikker på at det overhovedet virker sammen med en sparepære?Har en kammerat der har wireless dimmere, og han har købt en mega dyr Philips sparepære som er beregnet til lysdæmpere.Nogle af hans traditionelle lysdæmpere virker fint med den, men hans wireless dimmere kan slet ikke tænde pæren overhovedet, selv om den tænder på 100%, godt nok er rampetiden sat til 1 sekund, så den tænder selvfølgelig ikke direkte på 100%

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Din styring ser lidt underlig ud.Jeg kan se du bruger "1.1.03.b. Fremkald eller gem op til 8 scenarier" hvor scenarie 1 tænder på 100% og scenarie 2 slukker på 0 %.Hvis man trykker på øverst venstre, fremkalder du scenarie 1, samtidig starter du en timer i den anden funktionsblok på 30 sekunder.Efter de 30 sekunder er gået fremkalder du endnu engang scenarie 1, men lampen er jo allerede tændt, var det mon ikke scenarie 2 du skulle have fremkaldt, og var det i virkeligheden ikke 30 minutter i stedet for 30 sekunder du ville have som forsinkelse.Men hvad vil du i virkeligheden have der skal ske når tiden er gået, skal den slukke lyset helt, eller skal den bare blinke et par gange med lyset?Skal du ikke kunne skrue op og ned for lyset, i stedet for kun at kunne tænde på 100% og slukke på 0 % når du nu har brugt penge på en dimmer?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har lavet en funktionsblok der kan blinke 3 gange med lyset, efter lyset har været tændt i et stykke tid.Den husker hvor mange procent lyset lyste på inden blinkene, og efterlader lampen på samme niveau.Virker fint i min egen installation med wireless kombi dimmere, er allerede afprøvet.Jeg har lavet din projektfil om til at bruge FB 1.2.03.d til at styre dimmeren, så du kan skrue op og ned, og indsat den hjemmelavede funktionsblok der blinker med lyset.Indtil videre har jeg sat den til at blinke med lyset allerede efter 20 sekunder, bare så du ikke behøver vente 30 minutter for at se om lyset nu ogå blinker.Men for at få det til at virke, tror jeg du bliver nødt til at droppe sparepæren, da det virker som om sparepærer og wireless dimmere ikke er en speciel god kombinationMeld gerne tilbage om det ar noget i den stil du havde forestillet dig, og om det virker hos dig. [file name=house_20100130_v2.vis size=623774]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house_20100130_v2.vis[/file]

house_20100130_v2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ok men det er fordi jeg ik har nul i afbryderen. Men tror jeg laver nul i den of det skiftet til en alm relæ. Men meningen var at den skulle kunne tænde på 100 procent og så slukke igen på 0. Sådan at den ik brugte dimmeren. Pga den manglende nul Men må nok se i øjnene at den skal til

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis vi bliver enige om hvordan det virker, skal jeg flække noget sammen til dig.Hvad siger du til følgende virkemåde:To indgange, en til tænd, og en til sluk (eller skal der kun være en kip indgang?)Efer lyset har været tændt i X antal minutter blinker lyset 2-3 gange.Efter yderligere Y antal minutter slukker lyset helt.Både X og Y kan selvfølgelig ændres af dig selv

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hehe, nej må godt kunne tændes igen..... Det er nu mig der er "tøsen" har svært at komme ud af det varme vand hurtigt. Men jeg burde vel skrifte til kombi afbryder? En dimmer, tænder vel ik helt på 100, procent? For den sagde underligt som om den ik starter korrekt lyskilden altså

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøver at strikke noget sammen, men tror lige jeg venter til du er helt sikker på at det bliver et kombi relæ du vælger.Som tidligere nævnt:Har en kammerat der har wireless dimmere, og han har købt en mega dyr Philips sparepære som er beregnet til lysdæmpere.Nogle af hans traditionelle lysdæmpere virker fint med den, men hans wireless dimmere kan slet ikke tænde pæren overhovedet, selv om den tænder på 100%

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er der lavet ny funktionsblok til kombi relæ.Indtil videre er den lavet så den blinker med lyset allerede efter 10 sekunder, og efter yderligere 15 sekunder slukker den helt.Du kan lettere teste det med de lave værdier, og når du har set at det forhåbentlig virker, kan du sætte værdierne til det du har lyst til.Bare husk at kombi relæet skal linkes sammen med controlleren inden det virker ;) [file name=house_20100130_v3.vis size=590129]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/house_20100130_v3.vis[/file]

house_20100130_v3.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok