Hop til indhold
  • 0

udgang slukker selv


per andersen
 Share

Spørgsmål

hej.Har problem med udgang der slukker af sig selv.input 3,15 placeret på kontor styrer udgang 9,05 (styrer noget lys i haven) og udgang 6,04 (indikerer om udgang for styring af lys i haven er tændt) Lyset i haven er sat op af alarmfirma og består af skumrings relæ og bevægelses føler. udgang 9,05 forsyner dette anlæg. Problemet er at disse 2 udgange slukker af sig selv, men på forskellige tidspunkter. Har undersøgt for løse forbindelse, skiftet tryk og gennemgået programmering, uden at finde løsning. Måske jeg blot har stirret mig blind og ikke kan se fejlen.Håber på hurtig hjælp.per andersen [file name=klostermarken_11_dec_09.vis size=1512447]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/klostermarken_11_dec_09.vis[/file]

klostermarken_11_dec_09.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Per.Jeg ville pøve at gå systematisk frem, selv om det kan tage tid (og kræver, at man enten er på adressen eller har adgang til controlleren via internet). Første opgave er at få lokaliseret fejlen: Er det fx i programmet eller i installationene (herunder controller og outputmoduler)?Når fejlen optræder, hvordan ser status så ud på udgang 6.04 og 9.05 i ServiceView? Passer status dér med, hvordan udgangene faktisk står? Hvis ikke, så ligger fejlen i installationen eller controlleren - hvis udgangene derimod er retvisende, skal fejlsøgningen nok fortsætte i programmet...(Mit gæt er, at fejlen ikke ligger i programmet, for hvis udgangene kan stå forskelligt, skal de jo også være koblet på hver sin funktion i programmet - og det er de ikke i din .vis-fil...)-- Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Per.Jeg har haft et problem med at udgange slukker af sig selv. Det var selve funktionsblokken det var galt med efter hvad jeg kan se i dit program og jeg kan huske så er det samme version af blokken. prøv at opdater den det kan være det kan løse dit problem også. filen der er vedhæftet er hentet på LK hjemmeside og indeholder nye versioner af funktions blokke [file name=FB_opd_11112009.zip size=1589120]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/FB_opd_11112009.zip[/file]

FB_opd_11112009.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok