Martin Harregaard Skrevet January 2, 2010 Rapporter Share Skrevet January 2, 2010 Hej.Først er jeg ikke helt sikker på det er den rigtige kategori, men jeg forsøger her.Jeg har omtalte PIR som jeg har monteret og installeret, men jeg kan ikke få den til at melde bevægelse. Den reagerer fint på luxniveau. Den blinker på livet løs i testmode og den ser mig fint, men den sender ikke et signal.Jeg har monteret den lige efter bogen, og den blev også fundet uden problemer i Visual.Afmonterer jeg PIR'en og luser den fra nul til data, tænder lyset som PIR'en styrer.Er den død? Eller er der et lille trick som jeg har overset / ikke læst.Den står til kun bevægelse på PIR vælgeren (det på fronten)Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Harregaard Besvaret January 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 3, 2010 Slet ikke nogen der har noget at sige... eller skal jeg bare erklærer den for død.Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret January 4, 2010 Rapporter Share Besvaret January 4, 2010 Du skriver at du luser fra nul til data? Hvilken klemme er data?Når du luser er det i tavlen eller ude ved PIR'en?Hvis det er ved tavlen, bør du også lige prøve ved PIR'en for at udelukke knækkede ledninger og lignende.Korrekt monteret, det vil sige at du har monteret den som nedenstående:Klemme 1: til indgang på IHC input (bevægelse)Klemme 2: +24VKlemme 3: 0VKlemme 4: til indgang på IHC input (skumring)Funktionsvælger står på B?Når dioden blinker, burde forsyningen (+24V og 0V) være i orden, men mål lige for en god ordens skyld med et multimeter. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Harregaard Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2010 Jeg luser mellem klemme 1 og klemme 3, og min PIR er monteret som du skriver. Det er ude i PIR'en jeg luser.Nej funktionsvælgeren den stod nu på A, men har nu uden held rykket over på B, den begyndte at blinke, men det skulle den vist nok. (testmode)Min +24V og 0V er i orden.Jeg må vist bare pille den ned igen, eller bytte den ud med en frisk.Tak for hjælpenMartin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret January 4, 2010 Rapporter Share Besvaret January 4, 2010 Når den nu har stået på A, har den kun aktiveret udgangen på klemme 1, når der samtidig var mørkt nok. Men når du kører med separat ledning til skumring (Klemme 4) skal den stå på B, for at det virker.Du er helt sikker på at det ikke er det som har spillet dig et pus?Hvis det stadigvæk ikke virker, må PIR'en være defekt... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Harregaard Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2010 Hej igen.Når den nu kun er monteret med 3 ledninger, altså 24V, 0V og data, monteret på henholdsvis klemme 1,2 og 3, så reagerer den kun på bevægelse, og skal stå på A?Sætter jeg den på B, så skal den 4 ledning, altså den til skumringsrelæet, monteres til indput'et.Misforstår jeg dig, når jeg læser at den ikke kan køre A, men skal køre B.Må monterer klemme 4 i tavlen igen.Ser om det så virker.Tak for hjælpenMartin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret January 4, 2010 Rapporter Share Besvaret January 4, 2010 Det er næsten helt rigtigt... Hvis den kun er monteret med 3 ledninger giver det mest mening at bruge indstilling A, og så reagerer den kun på bevægelse på klemme 1, når der er mørkt nok efter indstilling på skumringspotentiometeret. Hvis du bruger indstilling B, sender den bevægelsessignal uanset om det er lyst eller mørkt.Hvis du bruger 4 ledninger giver det mest mening at bruge indstilling B. Så får du bevægelsessignalet uafhængig af lysstyrke, og et separat skumringssignal.Om du skal bruge A eller B og 3 eller 4 ledninger afhænger af hvad du skal bruge PIR'en til. For at konstatere om PIR'en virker kan det være nemmest at bruge indstilling B.Du skriver data. Hvad klemme tilslutter du den i tavlen? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Harregaard Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2010 Selv med alle ledninger monteret, og funktionsvælger på B, sker der ikke en hujende f..Den er hermed erklæret død, det har nu også hele tiden været min opfattelse.Jeg må bare finde nogle kroner til en ny, eller smide en opus pir op i stedet.Jeg siger mange tak for hjælpen... rart med et forum som dette.Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts