Hop til indhold
  • 0

kan wireless uni250 dimmer styres med 1 tryk?


z1terapi
 Share

Spørgsmål

Hej,jeg har monteret nogle(8 stk) uni250 lysdæmpere(505D6103) i min tavle, og de er sat i serie med mine lampeudtag. Det virker fint, hvis jeg bruger et tryk til at tænde/skrue op, og et andet til at slukke/skrue ned. Jeg vil meget gerne kunne bruge samme tryk til det hele.Hvis jeg bruger FB 1.2.03.d er der noget der hedder "touch på scenarie" som ser ud til at kunne det ønskede, men jeg kan ikke få det til at virke. Sidste forsøg tændte bare lyset med en lang rampetid, og jeg kunne ikke slukke det igen. Ikke så hensigtsmæssig :-(Jeg har taget tryk ØV, trukket over på og tilbage til lampeudtaget via outputtet som er den eneste mulighed i denne FB. Er det helt forkert?Hilsen Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

z1terapi skrev:

Jeg har jo ikke en dimmer i køkkenet som kan linkes. Kun en trådløs lysdæmper som omtalt tidligere. Er det ikke et problem, når jeg ikke kan linke en trådløs dimmer til at styre reguleringen?
Jeg må desværre indrømme at jeg ikke forstår dit sidste indlæg overhovedet :unsure: Har du ikke bare nogle unidimmere i din tavle du gerne vil kunne styre?Og hvad mener du med at linke dimmerne?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er ikke lige med på hvad timeren skal gøre, men en måde at gøre det på, er at koble udgangen på timer funktionsblokken til indgang 1 på FB "1.1.03.b. Fremkald eller gem op til 8 scenarier"Udgangen "Scenarie 1" kobler du til "Scenario/regulering" indgangen på din wireless dimmer, i linket definerer du hvor mange procent lampen skal lyse på.Sluk alt kan du også lave med 1.1.03.b indgang 2.Udgangen "Scenarie 2" kobler du til "Scenario/regulering" indgangen på din wireless dimmer, i linket definerer du 0 procent, hvilket vil få dimmeren til at slukke.Skriv endelig tilbage hvis du behøver yderligere uddybning, og evt lige forklar hvad du ønsker at opnå med timeren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har lavet en funktionsblok fra bunden af, den laver en puls på udgangen på 0,5 sek efter 2 timer, begge tider kan ændres under indstillinger, udgangen er så ført til indgangen på 1.1.03.bIndgangen på den nye FB har jeg forbundet til lysindikering udgangen på dimmeren, denne udgang skulle gå on når dimmeren tændes, hvilket starter timeren på de to timer [file name=Forum_aanonymoss2.vis size=110256]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Forum_aanonymoss2.vis[/file]

Forum_aanonymoss2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at se om det her virkerDet er kun i køkkenet problemet var, right?Jeg har lavet det lidt om, så den kun bruger 1 stk "1.1.03.b. Fremkald eller gem op til 8 scenarier" i stedet for 2Endvidere har jeg forbundet indgangen til timer blokken til "lys indikering" fra dimmerne, så timeren starter når denne lys indikering går on.Det er lidt svært lige at overskue hvilke lamper du vil slukke efter de 2 timer, men hvis du selv finder systemet i det, kan du måske selv rette det til [file name=hus_20091124_3.vis size=366838]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hus_20091124_3.vis[/file]

hus_20091124_3.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok