Hop til indhold
  • 0

Hej, er ny her - Mangler info ang. IHC NET B&o


Hans Fencker
 Share

Spørgsmål

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HejDet der driller mig via IHC NET er, at for det første kan højre front og højre baghøjtaler ikke give lyd fra sig, men kan aktivere ved sorrund eller 4 kanal ( grøn lysdiode) omskifteren er sat til højre højtaler.Hvis jeg derimod sætter højtalerne direkte bag BV 7-40, virker de fint.Det andet problem er, at jeg ikke kan opsætte den korrekte option (som tidligere beskrevet) på anlægget via IHC NET med Beo4.Modulet i tavlen er en PL 103 ( den der er beregnet til sorrund)Kan problemet evt. være en monteringsfejl i kablet til connector ( fejl i farvekode under montering)?Tak på forhånd

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej FenckerJeg synes det lyder som en fortrådnings fejl.Jeg forstår det sådant, at højre front og bag højtaler aldrig giver lyd fra sig. Hvis det er tilfældet, ville jeg prøve at switche højtalerne så de bliver til "venstre" højtalere, og så konstatere om de så vil give lyd fra sig. Eventuel også forsøge at switche de to venstre om til højre, og ligeledes konstatere om det giver lyd.Som MWI nævner, har det at skifte option på B&O audio og video produkter intet med din kabling at gøre, andet end at man vælger den option som passer til den opstilling man har. Du skal uanset din kabling kunne skifte option på dine produkter med eksempelvis BEO 4. Men ud fra dit første indlæg forstår jeg det egentlig sådan, at din opstilling ikke er "ny", men blot sker din kabling nu via IHC net, i stedet for direkte mellem produkterne. Hvis det er korrekt antaget, skal produkterne jo bare forblive i den option de nu var, hvis det ellers fungerede efter hensigten inden kablingen blev skiftet til IHC net?Jeg kender ikke til PL 103 modulet, så ved ikke om der er ting man skal være særlig opmærksom på ved fortrådningen. Men igen, din mistanke om en fortrådnings fejl synes jeg lyder oplagt.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej OleTak for svar/forklaring.Hek mit B&o anlæg er opstillet som før, men nu connectet via IHC NET.Højer front & Baghøjt. virker ved swits til "venstre" - men det dur nu ikke med 4 mono!Hvis det er PL103 modulet der er fejl ved, må jeg prøve med 2 stk. PL100 for at få sorrund.Jeg prøver lige at switse Venstre højtaler par, for kontrol.ML-kablet er det bindeled for indstilling af option - eller er det ikke det? - Er optioindstilling, direkte imellem Beo4 og det enkelte apparat?VH Hansps. bor i Grønland, derfor svar delay på 4 timer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK, jeg synes mere og mere tyder på en fortrådningsfejl. Hvis du selv har crimpet / loddet stik siden din "gamle" opstilling uden IHC net, ville jeg gå dem efter en ekstra gang, knækket ledning, forkerte ben / farve, noget i den dur ville jeg kigge efter.Som nævnt kender jeg ikke modulerne PL103 / PL100, men har aldrig hørt om, at der skulle være problemer med dem.Det er korrekt at ML er den datamæssige forbindelse mellem B&O audio og video, men selve option indstillingen sker via IR mellem eksempelvis BEO 4 og så det enkelte produkt. Groft sagt, er det du fortæller produktet med din option indstilling, om det er placeret i et rum sammen med andre B&O produkter, og om dine højtalere er tilsluttet det ene eller det andet produkt.Håber du får det hele til at "spille" som det skal :-)Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen OleNetop; med det Datamæssige via ML - f.eks. hvis jeg finder AV under List og trykker CD, så afbryder jeg TV-lyden men ikke billedet, og stater istedet CD afspilleren på min BS 9000 - og så fremdeles. Dissi funktioner fungerer efter det jeg ved, via ML - forbindelsen, og det er disse forskellige funktioner der ikke virker nu via IHC NET.Jeg er ikke i tvivl om. at option er registreret i hver enkel app. som du beskriver.Kablerne B&o til IHC har jeg købt hos AV - ConnectionGod weekendMVH Hans

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fencker skrev:

Hej mwi,Ja, - jeg er opmærksom på de forskellige indgange ( 3 stk) og udgange ( 5 stk)Nu er jeg ikke helt sikker - men jeg har ikke Sub Wooferen på via IHC NET modulet PL 103, men tilsluttet den direkte bag TV.Ved du, om alle porte skal benyttes på PL 103?:unsure: Venlig hilsenHans
Du behøver ikke at have alle porte forbundet, så hvis det er nemmere for dig at tilslutte subwooferen direkte til tv'et, så kan du godt gøre det. Jeg tror du skal have en tester på dine ihc-net stik og se om de er rigtig forbundet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok