Hop til indhold

Dimmer med PIR Styringsinput og Single og multi Touch Regulering og Multi UR scenarier 1.1


About This File

Program til Wireless Dimmer Uni 250w med PIR.

Dimmer med 3 ure, og fire scenarier. ved PIR on tændes på scenarie for første aktive UR, ellers sidste scenarie. Har 1-tast regulering, skiftevis op/ned, og kort tryk giver sluk. Har 2-tast regulering som aldrig slukker lyset, implementeret vha minimums puls på 600 ms, hvilket passer på min Wireless Dimmer med software v1.05a.

Hvis lyset har været reguleret manuelt og lyset slukkes, så vil lyset tændes på sidste niveau inden for en grace-periode, ellers tages scenarie fra UR. Hvis lyset er tændt, så justeres lyset ikke ud fra UR'et.

PIR blokken har features til at force-tænde lyset, i hvilket tilfælde lyset slukket 15 minutter (indstilling). PIR blokken undstøtter deaktivering af PIR i 15 minutter (indstilling) via tast. PIR blokken tænder for i mellem 1:30 (min) og 4:00 (max), afhængigt af hvor længe lyset har været tændt allerede. Så når jeg er i bad bliver der mere træg til at slukke lyset. Slukkes lyset på tænd tasten eller via sluk-alt så fjernes PIR blokeringen, så PIR igen tæder lys normalt. PIR blokken har indbygget ur, men det bruger jeg ikke nu jeg har Dimmer. PIR blokken tillader kun tænding via PIR når dens ur er aktivt.

Hvis der ønskes skumring funktion på dimmer tænker jeg det kan kodes ind via separat funktionsblok, evt med AND blok som laver AND mellem UR og Skuming. Eller en UR indgang på dimmer forbindes med Skumring i stedet for ur.

Dimmer blok er inspireret af Henning Pedersens blok, så tak til Henning.

 

 

 


What's New in Version 1.1   See changelog

Released

Det fungerede ikke særligt godt at have PIR programmering separat fra Dimmer, pga timers og touch/reguler i Dimmer program som skulle påvirke timers i PIR program. Så det er nu kodet sammen i et program. Jeg har efterladt de gamle filer, hvis de skulle have interesse. Det selvstændig PIR program er anvendeligt hvis det ikke bruges sammen med dimmer. Det simple ur kan sættes til altid at være tændt (00:00-00:00) hvilket kan benyttes så PIR altid er aktiv.

 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok