Hop til indhold

IHC_vinduesmotor 1.0.0


About This File

Avanceret adaptiv vinduesmotor og ventilator styring baseret på intern rumtemperatur.

Udviklet til at køle soveværelse før og i løbet af natten, med ventilator som blæser kold luft ind udefra.

Vinduesmotor program gives temperatur mål, maks vinduesarm åbningstid samt antal intervaller åbningen skal deles ind i (default omkring 14). Vinduet åbner kl 18 om aftenen hvis der er set aktivitet i huset (via PIR), så den ikke åbner når jeg ikke er hjemme. Kan også kobles så den aldrig åbner når alarmen er tændt. Vinduet åbner helt og tænder også får ventilator. Når temperatur er tæt på mål (0.5-0.8 grader) slukkes ventilator. Når temperatur første gang når målet så lukkes vindue næsten helt. Derefter åbnes og lukkes vindue i små stykker i forsøg på at finde lige præcis den åbning der skal til for at holde ønskede temperatur i soveværelse. Jo længere væk fra målet temperaturen er kommet, jo større skridt tager vinduesarmen, i forsøg på at komme tilbage på målet. 

Vinduesmotoren ligger i et separat program som kan udskiftes afhængigt af behov. Min vinduesmotor har 24V til motor og anden 24V ledning til retning (on er en retning, off anden retning). Min vinduesmotor skal slukkes for at kunne skifte retning, så det gør programmet.

Det er et ret kompliceret program som det ikke er særligt velegnet til at skrive I IHC sproget. Det blev ikke så sygt adaptivt som jeg kunne ønske mig, men det har vist sig at være godt nok til mig. 

 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok