Hop til indhold
  • 0

Sluk Alt og 350LR dimmer


Anders Jacobsen
 Share

Spørgsmål

Hej,Håber nogle kan hjælpe :)Har nu endelig fået skiftet min gamle TermIHC kontroller skiftet til en ny Visual kontroller, men jeg har godt nok noget bøvl med at få sluk alt funktionen til at virke med dimmerne.Har først prøvet hvor den var forbundet til et output, intet resultat, har ny sat forsyningen til dimmeren på et output også i håb om det kunne hjælpe, men det får jeg heller ikke meget ud af.Jeg bruger 4.16.b Tænd alt sluk alt.Jeg har prøvet med 1.2.01.c og 1.2.02.a, men jeg kan simpelt hen ikke se hvordan det skal "kobles" sammen i forhold til min "Dimmer Touch", jeg vil gerne have den et tast betjent, og så fungerende med min sluk alt blok - how to ?På Dimmer Touch er der to udgange Touch og sluk alt, er lidt forvirret over de hedder udgange og hvordan skal de forbindes, lige nu er de sat til de to output fra mine 230 v output moduler...pft.Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

støttede på denne her, da jeg stod i samme problem.håber at det kan hjælpeBemærk vedr. Dimmer 350LR:Dimmer 350LR understøtter ikke IHC 'Sluk alt' funktion, da den ikke har nogen indgang hvor man med sikkerhed kan slukke dimmeren.350LR benytter udelukkende Touch-betjening, hvilket vil sige at en puls til dimmeren vil kippe dens status fra slukket til tændt og vice versa. Ved 'Sluk alt' skal IHC programmet således vide, om dimmeren er tændt eller ej, for at afgøre om den skal pulses for at slukke. 350LR kan dog slukkes ved at fjerne forsyningsspændingen til den. Dette kan gøres ved at forsyne den fra et 230V output. Ulempen her er, at når dimmeren tændes igen, vil den tænde på fuld styrke, og ikke på det niveau som den slukkede på. LK har udviklet en programblok der holder øje med dimmerens status, og således tilbyder 'Sluk alt' funktionen i software. Selvom programblokken er omhyggeligt udviklet, vil der være en risiko for at program og dimmer kommer ud af synkronisme, hvorved dimmeren begynder at køre omvendt af programmet - dvs. tænder på en 'Sluk-alt' puls. LK's bibliotek over programblokke kan downloades her. Se efter programblok 1.2.02.ahttp://lk.dk/download/software/FBupd_1507-2009.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Anders hvis du stadig er på så har jeg en lille blok som kan løse dit problem der er to ting i det svar du har fået, 1 1202a virker ik den er ustabil med flere ting, 2 hvis du slukker 230v vil din dæmper starte i fuld styrke, jeg har lavet en blok med sluk alt, en semi mem funktion, og mulighed for status i viewer.du kan bare svare på min mail t.s@stofanet.dk da jeg ikke kigger her så meget.Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Anders hvis du stadig er på så har jeg en lille blok som kan løse dit problem der er to ting i det svar du har fået, 1 1202a virker ik den er ustabil med flere ting, 2 hvis du slukker 230v vil din dæmper starte i fuld styrke, jeg har lavet en blok med sluk alt, en semi mem funktion, og mulighed for status i viewer.du kan bare svare på min mail t.s@stofanet.dk da jeg ikke kigger her så meget.Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok