Hop til indhold
  • 0

Problem med røgalarm/lydgiver


Gerhard Wirenfeldt
 Share

Spørgsmål

HejFindes der en der kan hjælpe mig lidt videre?Mit problem er at (99% sikker på) mine røgalarmer er forbundet rigtig og også min lydgiver, men lydgiver kører hele tiden, den kan kun slukkes ved at fjene ledningen fra 24v udgang.Så må indrømme at mine evner til at programmer, ikke slår til længere.bruger FB 1.07.CMvh Gerhard

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er to måder man kan tilslutte røgsensor på. Den ene er hvor der er konstant spænding på indgangen.Den anden er hvor der kommer spænding på indgangen når der kommer alarm.Hvis du har den sidste. Skal din indgang 8.17 ikke være ON i dit program..Det er dog det mest normale at der er konstant spænding på, derved sikre man sig at ledningen ikke lige pludselig falder af eller bliver beskadiget og røgsensoren ikke virker.Hvis du har forbundet den så der er konstant spænding på Indgang 8.17. Skal din indgang være konstant ON, som den også er i dit program.MEN det kan godt være at når du uploader dit program. Når Controlleren ikke at se der er et ON signal på Indgang 8.17..Prøv at gå i ServiceView og se om indgang 8.17 er ON eller OFF. Hvis den er ON kan det være fordi røgsensoren er forbundet til at gå ON når der er en alarm. (Og i så fald skal du i dit program rette Indgang 8.17 til OFF.Hvis den er OFF. Så prøv at aktivere indgangen 8.17 fra ServiceView et øjeblik og se om det måske hjælper..;)(Hvis der er andre der har en ide eller rettelse til det jeg har skrevet må de meget gerne komme med en kommentar.)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HmmMå indrømme at grunden til lydgiveren ikke blev aktiv i går, var at jeg havde monteret den i forkert indgang, så den hyler igen lige så snart jeg sætter den i 14.07.Jeg opdagende det ved, at jeg ikke kunne aktivere mine røgalarmer. har nu forsøgt alle mulige måder at programere, med ON og OFF skiftet indgange også.Fatter det sgu ikke, men kan det være mit 24 V out som er defekt, men de andre udgange på relæet virker så :unsure: Gerhard

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok