Hop til indhold
  • 0

Fejl i simuleringen på PC'en


Michael Thorsen1354922231
 Share

Spørgsmål

Jeg har opdaget en fejl i simuleringen på pc. På pc'en er det ikke muligt at registrerer at en udgang ændre tilstand, hvis tilstanden bliver ændret vi scenarier. Jeg har lavet et lille test-projekt, så man nemt kan se fejlen. Hvis udagangene ændres ved at trykke på 4 tasters trykket, kan man se, der ikke sker noget i kontrolblokken. Hvis udgangen i stedet ændres via 2 tasters trykkes, kan man se at der sker noget i kontrolblokken. Hvis man forsøger at simulere det samme på controllen, ser man der ikke er forskel på de to metoder. Jeg håber dette kan spare nogle for store problemer. Jeg har selv brugt en del tid, på grund af denne fejl. Det er sendt videre til LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Når jeg simuler dit projekt, på min computer. Kan jeg godt se at stikkontakterne går On, når jeg tænder dem med scenarie.Er det Visual 2.6.65 du har..??Men på de nye Wireless dimmer hvor man kun tænder dem med scenarie vil du ikke kunne se dem gå On.Men når du simuler kan du sætte et Log mærke på. Så du kan se om den får et ”On”..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er ikke udgangen der er problemet. Det er i kontrolblokken, som ser efter om der sker ændringer på udgangen. Den kan kun se ændringen, hvis udgangen ikke bliver ændret via scenarie. Jeg opdage fejlen, da jeg testede på forbrugsblokken, jeg har downloadet på denne side. Den startede kun at tælle, hvis man ændrede direkte på udgangen, og ikke gennem scenarier. Som du kan se på billedet, så er output i kontrolblokken off, selv om indgangen er on. Hvis du gør det samme, uden at bruge scenarie sker dette ikke. Det sker heller ikke, hvis man simulerer på controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok