Hop til indhold
  • 0

Garage port styrring


Nicolai
 Share

Spørgsmål

Er der nogle der har en funktions blok til styrring af en garage port. eller kan lave en.Min port har skal have en impuls når den skal køre op og ned.og så vil jeg montere 2 stk magneter (on signal) så jeg kan om den er oppe eller nede.Jeg ville nemlig gerne kunne styre den fra ihc fjernbetjæning.Blokken skal forsynes med en op indgang og en ned indgang så f eks. at porten kun kører op når men trykker på op indgangen.og man først kan trykke ned når den er helt oppe.Ja det bliver sku lidt langhåret for mig - men jeg håber at der er nogle IHC eksperter der kan hjælpe mig.VH Nicolai:woohoo:

Link til kommentar
Del på andre sites

24 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu har jeg fået blokken til at virke...men den kan ikke bruges.Min port er en hörmann port og virker ved en inpuls - så køre den enten op eller ned. og hvis man giver den en inpuls når den kører så stopper den.Jeg vil montere 2 magneter - der bliver aktiveret ved port oppe/nede.Jeg ønsker en styring med er kør op indgang, en kør ned indgang, en stop indgang, 2 indgange for magneter (oppe/nede)og en udgang inpuls til styring af porten.er der nogle IHC guruer der kan sådan noget langhåret programerings ramsjang?.;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er præcis det samme problem som jeg havde med min Lindab port, den skulle have en impuls for at køre.Det løste jeg ved at bruge et relæ, som kort kortslutter 2 ledere.også åbner porten.Er du sikker på du ikke kan hive ud fra porten, om den er oppe nede eller køre? Evt. ved at købe en relæ boks til den.Mvh.Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er det noget i den stil du/I søger.?? [file name=Port_Version_1.zip size=3358]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Port_Version_1.zip[/file]Eller skal man kun, kunne stoppe den på Stop trykket, og ikke kunne stoppe den på op/ned trykket.??Når porten køre ned og man trykker stop. Hvad for en vej køre den så, når mantrykker igen. Op eller Ned..?

Port_Version_1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser sku da totalt iorden ud!!!!!;) Ja jeg vil gerne have en indgang kun til stop og at op og ned indgangen kun kan bruges når porten er enten helt oppe eller nede.Hvis porten stoppes midtvejs køre porten den modsatte vej ved næste inpuls ! kan det lade sig gørre at man kun kan aktivere porten igen (efter stop)ved tryk på den "rigtige" indgang.tak for din indsats....foreløbig.VH Nicolai

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay...:) Et tryk der køre porten OpEt tryk der køre porten NedEt tryk der stopper portenNår der trykkes Stop. Vil det kun være muligt at køre porten Op, hvis den er stoppet på vej Ned.Og hvis den er stoppet på vej Op, vil det kun være muligt at køre den Ned.En magnetkontakt for Oppe.En magnetkontakt for Nede.En Puls Udgang Op/NedStatus om porten er oppe eller nede, og om den er stoppet på vej Op eller Ned.Og... så kunne jeg ikke lige dy mig for at lave en version 2 der kan aktivere porten igen(efter stop) ved tryk på den "rigtige" indgang.Så er spøgsmålet om det kan lade sig gøre…Skriv hvis du har nogle spørgsmål…Version 1 [file name=Port_Version_1-4d1699ec98a957da9d5188c349ba7e38.zip size=3393]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Port_Version_1-4d1699ec98a957da9d5188c349ba7e38.zip[/file]

Port_Version_1-4d1699ec98a957da9d5188c349ba7e38.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg skal lige høre dig om noget!Kan det lade sig gøre at få funktionsblokken til at fatte at porten er blevet åbnet med den orginale portfjernbetjæning - altså at f.eks. magnet kontakt for "port oppe" nu er trukket uden man har brugt IHC styrings indgangene til at køre porten op.Ja det er sku lidt svært at forklare - men blokken skal vel kunne mærke om porten er oppe og altså kun kan køre ned næste gang.VH Nicolai:unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tro jeg ved hvad du mener..Prøv denne her..Og bare skriv hvis der er andet der skal rettes.. :) [file name=Port_Version_1-8c14c6ffb197db7984984a591c35fb0e.zip size=3147]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Port_Version_1-8c14c6ffb197db7984984a591c35fb0e.zip[/file]

Port_Version_1-8c14c6ffb197db7984984a591c35fb0e.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej - tak for din hurtige indsats...:cheer: Nu virker det når porten køres helt op eller helt ned - via den orginale fjernbetjening (ikke ihc fjernbetjeningen) - det er sådan set også fint nok! men hvis jeg stopper porten midtvejs (via den orginale fjernbetjening) så bytter IHC indgangene op/ned funktion.Jeg ved det er pænt langhåret - og tilmed svært at forklare.Men kan det lade sig gøre?:unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Halløjsa,Jeg har IHC Visual 2.0 og er meget interesseret i en garageport styring til mine Lindab doorline porte, men er blevet lidt i tvivl / tabt overblikket over, hvilke eller hvilken fil jeg skal bruge for at komme videre.På flere af funktionsblok filerne består "pakken" af 2 filer - nemlig en "VIS"- og "IFB" fil, men her i "garage" tråden består alle ZIP filerne "kun" af 1 fil :-/ hvilket ikke har gjort det nemmere.Jeg har prøvet at ligge filerne ned i funktionsblok mappen, men programmet kan ikke læse / åbne alle filerne, så derfor er jeg blevet i tvivl.Frederik L. taler bruger også en relæ boks til at se portens position, hvilket lyder rigtigt fornuftigt, men hvordan "brygger" man sådan en ?De bedste hilsnerMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Michael,Relæ boksen køber du af din lindab forhandler, som køber den af lindab.Boksen kan aflæse om porten er åben, lukket eller i bevægelse.Derudover er der på din port motor, en række porte, hvor hvis du "kortslutter" 2 af dem, så stopper/starter porten.Disse bruger jeg til at køre den op ned.Derudover så bruger jeg relæet til at se om porten er åben, eller lukket ifm. lysstyring og reminder på om man har husket at lukke den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Nicolai..

Men det bliver først i weekenden..
Ja… Den er jo så gået..:silly: Men jo.. Skal jeg forstå det sådan:f.eks. Porten er lukket.. ( FB. Skriver, Portens tilstand ”Nede”)Med den originale fjernbetjening. Køres porten op.(Magnetkontakt gå OFF) - (FB. Skriver, Portens tilstand ”Nede”)(Det laver jeg om så når magnetkontakten gå off. Skriver FB ”Køre op” og det samme for ned)Med den originale fjernbetjening. Stoppes porten på ved op.(FB. Kan ikke se at porten er stoppet, og skriver derfor. Portens tilstand ”Køre op”.)(Her kan jeg sætte en timer ind, der holder øje med hvor lang tid porten er om at køre op, og hvis magnetkontakten for Oppe, ikke er blevet aktiveret inde for den tid, skriver FB. Portens tilstand ”Stoppe på vej op”.)Og så kan du trykke Port ned med dit IHC tryk..Er det sådan det skal forstås..??Frederik Larsen, skriver at han har en timer på der holder øje med om man har husket at lukke porten..Kunne du tænke dig at det også kom på din FB..??
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen...jeg venter gerne på lidt prof hjælp!B) Ja det er lige som du beskriver.... jeg har taget tid på porten og det tager ca. 22 sek. for at køre op eller ned.så det ville være klasse med en justerbar timer ind over til at ændre status fra f.eks. "køre op" til "stoppet" hvis tiden på 22 sek. er overskredet.Jeg håber ikke det tager alt for lang tid....jeg kan forstå du er pænt ophængt i tiden.VH Nicolai:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv denne her..Der er kommet et par nye ”Port tilstand” den ene er, ”Ukendt”, da du med original fjernbetjeningen kan. Stoppe porten, starte den igen, og stoppe den igen. Derfor har jeg også været nød til at tillade at, ”Indgang Op”, ”Indgang Ned” og ”Stop”, kan aktiveres fra IHC trykket, når porten er stoppe med original fjernbetjeningen.Dog har jeg gået ud fra at, hvis magnetkontakten Oppe går off, og timeren for, ”Port køre ned” tæller ned til nul.Er porten stoppe på vej ned med original fjernbetjeningen. Og Port tilstand ændres til, ”Stoppe på vej Ned - (Original)”.Det samme gælder for Op.Og så et par ekstra ting, men det kan du tjekke ud…Jeg tror dog ikke vi er helt færdige med den endnu. Da jeg har fået afslag på at sætte en garage port op i min ejerlejlighed og derved ikke har kunne været i stand til at prøve FBen..:angry: Så du må skrive hvad der skal rettes.. [file name=Port_Version_1-390aec7cc794fff168eb21a47ded7a78.zip size=4478]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Port_Version_1-390aec7cc794fff168eb21a47ded7a78.zip[/file]

Port_Version_1-390aec7cc794fff168eb21a47ded7a78.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok