Hop til indhold

2 kabler i et kablrør, nogen der kan nogle tricks?


Jess
 Share

Recommended Posts

Hjælp.. Jeg er ved at trække et masterlink kabel ud i min garage.. desværre er der kun et af de små kabelrør til rådighed og det er i forvejen beboet af et antennekabel :angry: Min plan er at trække det ekstra kabel med, men det driller.. Hvordan fastgør jeg 2 ledninger til en søgefjeder, så der er størst chance for at det kan lykkes? jeg har forsøgt med isoleringstape i overgang mellem søgefjeder og kabler, men det bliver rykket af.. måske fordi jeg har brugt for meget silikonespray.. øv..Hvad gør en elektriker? venter til det bliver varmere, så røret bliver blødere (måske langt ude..)? :blink: Håber der er hjælp at hente..

Link til kommentar
Del på andre sites

Fastgør nr 2 kabel med noget kraftigt tape evt. amp-col Godkendt dampspærretape (Det klistrer som bare F....n)Og derefter rigeligt med glidemiddel.Sørg også for at du har en hjælper til at skubbe på kablerne mens du hiver, dette er især vigtigt hvis det er rillerør vi taler om.Held og lykke med projektet.:) Mvh. elektrikeren

Link til kommentar
Del på andre sites

takker.. jeg har fundet noget 3,5mm antennekabel (det jeg har forsøgt med er 5mm) og sammen med masterlink kabel på 6,7mm giver det 10,2mm.. krydser fingre for at det kan lykkedes at tvinge igennem et 12mm flexrør.. :unsure: Glidemiddel = silikonespray fra tanken??

Link til kommentar
Del på andre sites

En anden løsning er at tømme røret og først skyde en let snor med lidt modstand i toppen igennem med enten en kompressor eller en "omvendt" støvsuger. Når den er kommet igennem, trækkes en stålvire og derefter kabletJeg ved ikke om det er en rigtig Elektrikker løsning, men jeg har prøvet det et par gange med succes. Der har dog ikke være store knæk på røret

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok