Hop til indhold

Hjemmesimulering med IHC


Birol
 Share

Recommended Posts

Hej, Jeg er ny IHC bruger. Jeg har nu brugt IHC Visual til at instille knapperne til de ønskede funktioner.Jeg er nået der til hvor jeg gerne vil have hjemmesimulering. Jeg vil gerne begynde fra en simpel konfiguration som fx ved at trykke på en knap skal den tænde og slukke et par udgange (lamper) i et bestemt tidsinterval. Jeg benytter IHC Visual v2.01 og har prøvet mig frem med funktionsblok 6.3.02, men tror ikke helt jeg har fanget konceptet. Nogen der kan guide mig frem eller give nogle hints til hvor jeg skal begynde fra?

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til..Prøv lige at tjekke den Hjemmesimuleringsblok der er lavet her på siden. Der er også et Word dokument med der forklarer hvordan man gør..Ling til IHC-user Download.http://www.ihc-user.dk/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,22/dir,DESC/order,name/limit,5/limitstart,10/Men skriv igen hvis det er...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har jeg godt set, men jeg vil i første omgang helst gøre brug af den FB der ligger i IHC Visual (har lige opdateret til v2.6.65). Har efterhånden brugt en del timer på FB 6.3.02.c, men det er ikke særligt brugervenligt. Kan du give et bud på hvordan man får et par udgange til at tænde og slukke et et bestemt tidsinterval? Altså bare et meget simpelt tilfælde. Så kan jeg bygge videre der fra.En af de ting jeg ikke er helt med på ved den funktion er at der er valgt pulsfunktioner, det medfører at når man tildeler en udgang sender den bare en tænd/sluk-puls så lyset faktisk lige når at tænde før det slukker igen.Mange tak på forhånd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder lidt som om at det du søger er en FB med et ur hvor du kan sætte tiderne så det passer til dit behov..??Er ikke helt med på hvad du mener med tænd/sluk puls.. Men jeg vedhæfter et program hvor jeg lige hurtigt har forbundet et på FBer med 6.3.02.c,Timer 1 tænder lys 1. i den tid som den er sat til og tænder så igen når tiden på timer 2 er gået.. osv.Prøv også at markere FB. 6.3.02.c og trykke F1. så får du en beskrivelse af FBen, den kan man ikke bruge til så meget. Men tids diagrammet giver et overblik over hvornår de forskellige udgange går On.Jeg har også vedhæftet denne beskrivelse og billet af tids diagrammet.. Jeg er også ved at lave et ur til mig selv, som du måske godt kunne bruge. Men det er ikke helt færdig endnu. Men nu kan du se om det er noget du kunne bruge. Det er med i programmet som jeg har vedhæfte, du skal høje klikke på FBen og vælge Gem, så kan du bruge uret i det ejet program..Jeg tag til Sverige i morgen og komme hjem igen den 5. januar. Og så vil jeg gerne hjælpe dig vider med det hvis det er..??Ellers er der nok en anden der har tid...Godt nytår... :)Også er det at man skal huske at vedhæfte Zip-filen. [file name=IHC_User.zip size=22622]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_User.zip[/file]

IHC_User.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

makdeniz skrev:

En af de ting jeg ikke er helt med på ved den funktion er at der er valgt pulsfunktioner, det medfører at når man tildeler en udgang sender den bare en tænd/sluk-puls så lyset faktisk lige når at tænde før det slukker igen.
Jeg kan godt huske at det var mega forvirrende med de "pulser" da jeg startede med IHC. Men kære IHC bruger, de pulser anvendes blot til at simulere et "tryk". Så puls-udgang skal altid forbindes til andre FB'er som har ingang for tryk eller lign. :) Man skal dog være opmærksom på at nogle af pulserne i LKs FB'er er for lange til dimmer. De skal ikke være længere end 150 ms for at simulere et kort tryk.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Håber i har haft en rigtig godt nytårs aften :)Programmet som JJJ har lagt op er rimelig simpelt, men ret godt til at forstå hvordan man skal forbinde LK's standart hjemmesimulerings FB til udgangene. Det indlyste derved også problemet med impulserne. Tak JJJ :)Der er derudover lavet en manuel Ur FB i IHC-user.zip, kan man brude den til at time at simuleringen først skal komme igang efter en givet tid? Fx når man går hjemmefra trykker man på den knap som aktiverer simuleringen, men den kommer føsrt igang kl 17 hvor der bliver mørkt. Er det sådan det skal forstås?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok