Hop til indhold

Regnsensor


 Share

Recommended Posts

Ja lige netop...den virker perfekt. min er monteret på mit vindbræt uden for.jeg prøvede først med at montere den på skrå (ca 35 grader) men så render vandet bare af...så nu er den monteret vandret.når den kan "mærke" regnen (modstandsmåling på noget printbaner) så tænder den selv for varmelegemet, så når det stopper igen så "brænder" den hurtigt det overskydende vand af... den bruger ca 100 mA når den varmer(vand på den)og ca 10 mA når den bare er i standy.men den skal bruge 12 volt...

Link til kommentar
Del på andre sites

hartmann skrev:

Hvad bruger i funktionaliteten til?
Jeg har den ikke selv, men køber den! Jeg vil bruge den til at styre udluftning; hvis det regner, tænder ventilationen i badeværelset, når luften bliver for fugtig. Hvis det ikke regner, åbner Velux-vinduet i stedet for. (Velux-vinduet har ganske vist en indbygget regnsensor, men der er (så vidt jeg kan se i specifikationen) ikke nogen tilbagemelding, så jeg ved ikke, om vinduet er lukket pga. regnvejr - og jeg så i stedet burde tænde for ventilatoren). Derfor har jeg brug for en ekstern regnsensor...-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

ulrik76 skrev:

min er monteret på mit vindbræt uden for.
1. Hvordan ser dit vindbræt ud? Kan du tage et billede af opsætningen?2. I manualen til regnsensoren står der, at man skal rengøre den regelmæssigt "med en klud". Hvordan er dine erfaringer? Jeg havde egentlig tænkt mig at placere min oppe på tagryggen - men der er den li'som lidt svær at gøre ren...
men den skal bruge 12 volt...
Jep. Heldigvis er der gode tilbud på 12V-backup-modulet på eBay...-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarende.Tror jeg straks køber den fætter. Hvordan får man mon billigst de 12V? jeg har backup modul men er det ikke spild af god strøm, f.eks ved strømudfald?Jeg skal bruge det til at alarmere hvis Velux vinduerne (tophængt S08) på 1. sal er åbne når det regner. Der er ikke motor på dem :unsure: , men der er magnetkontakter. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man ikke vil bruge 12 volt forsyningen fra IHC backup, kan man jo købe en lille regulator som hedder 7812.den kan give 1 A med køle plade. kan evt boltet fast på din skinnen i tavlenhttp://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flNlc3Npb249UDkwV0dBVEU6Q19BR0FURTA3OjAwMDIuMDBmYS40ZTRjOWYwYiZ+aHR0cF9jb250ZW50X2NoYXJzZXQ9aXNvLTg4NTktMSZ+U3RhdGU9NzEzNTE3NjE5====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=B2C&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=7812&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok