Hop til indhold
  • 0

Trådløs Ø80 dimmer LIGE SÅ STORE PROBLEMER


Thomas Andersen
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Problem? Det er da bare en lille fredagshygger her i primetime :blink: Jeg kan godt forstå din tanke - men det vil ikke virke som en "touch". Det er derimod ikke noget problem at lave en "følg" efter langt tryk...Hvis du har regnet med at dimmeren både skal kunne regulere op/ned og tænde/slukke (touch) vil du have meget svært ved at få dimmeren slukket da du skal nå at slippe trykket efter f.eks 1 sek og max. 1 sek og 400 ms. Det vil helt sikkert være en umulighed at ramme dette punkt. Hvis du derimod vil acceptere at lysets minimums procent (indstilles i avancerede dimmer egenskaber) er 0% vil du godt kunne slukke lyset ved et langt tryk. Denne løsning har dog en hage da man ved nedregulering til ganske få % ikke kan se om dimmeren reelt er slukket eller om den gløder på meget lille niveau. Dette problem vil selvfølgelig være mest udtalt i dagslys.Jeg ville personligt lave et scenarie kald på dit lange tryk eller alternativt en kip på 100% og 0%.ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du vil ha' den til at tænde lyset på 100% ved langt tryk, så kan du ikke ha' touch-funktion på samme tryk, med mindre du vil ha' at hvis du holder den inde i mere end 2 sekunder, begynder den at lave touch funktionen i stedet for.Men hvis du nu mener at den skal give en puls til dit Ø80 udtag, så er det 1.1.02 du skal bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har:1 stk Ø80 lampeudtag med dimmer.1 stk tryk.Du vil ha' at når man trykker på trykket i mere end 2 sekunder, så tænder den lampeudtaget på 100% lysstyrke.Hvis du tager en 1.1.02 og fører dit tryk ind på. Så har du det lange tryk.Hvis du tager udgangen fra det, og sætter ind på "Scenarie" på 1.1.03, og fører "Scenarie" udgangen over på "Scenarier" på dit lampeudtag, og vælger 100%, så vil den fremkalde det på 100% hver gang.Du kan så IKKE slukke det med samme tryk, og du kan ikke regulere op og ned.Man kan udvide det så du også kan slukke lampen på samme knap, men stadig ikke regulere op og ned.Det kan også laves, så hvis lampen er slukket, og du trykker i længere end 2 sekunder, så starter den på 100%, men hvis du trykker kort tid, så tænder den på det niveau den var på sidst. Og samtidig kan man lave, så hvis lampen allerede er tændt, så vil den regulere op og ned hvis du holder knappen inde, og kort tryk vil slukke.Hvad er det du vil ha' den skal gøre? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HA Ha, det er nok mit problem..Og jeg kender heller ikke det scenarier. Men det må jeg prøve. Jeg ønsker: længere end 1 sek og udtaget tænder 100%(altid). tryk på samme afbryder igen slukker udtaget. Her ønsker jeg ikke at skulle trykke i 1 sek.Har lige forsøgt, og nu virker tænd funktionen. Skal jeg virkelig gentage noget lignende og så lave et scenarier der så siger 0% ved sluk, eller er der en smartere måde at slukke igen?Tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok