Hop til indhold
  • 0

Ledning til kontakter


Anders Tillebeck
 Share

Spørgsmål

Jeg sidder og læser på livet løs. Og pludselig går det op for mig, at kontakter i IHC ikke er forbundet via en BUS, men med ét separat kabel fra controller til tryk. Er det korrekt?Jeg får det lidt hårdt så, kan jeg forstå. For jeg er næsten færdig med at sætte gipsplader op, og har en bus, der løber mellem kontakterne. Men det går ikke, vel?Bus'en er alm. dbl. kat.5 ethernetkabel med 2x4par, så det skulle vel være muligt at lave et separat par til hver afbryder alligevel.[ul][li]Er det korrekt, at der skal et separat par ledninger mellem controller og tryk?[/li][li]Er det korrekt, at man ikke kan trække en bus mellem afbryderne?[/li][li]Er det ok at bruge ethernetkabel?[/li][li]Skal der bare ét par til hver tryk, eller skal der flere par, hvis der både er kontakt for loftslys, udelys og noget tredje?[/li][li]Hvad skal man trække af kabel til bevægelsessensorer?[/li][/ul]

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Jeg sidder og læser på livet løs. Og pludselig går det op for mig, at kontakter i IHC ikke er forbundet via en BUS, men med ét separat kabel fra controller til tryk. Er det korrekt?
Ja, der skal et separat kabel til hvert sted du skal ha' tryk.
[ul][li]Er det korrekt, at der skal et separat par ledninger mellem controller og tryk?[/li]
Hvis du har det løbende rundt, kan du i alt lave 17 tænder i dit hus.Der skal bruges 1 leder som "com", og en leder pr. tryk.Dvs. hvis du har et 4-tryk skal du bruge 4 ledere plus din com.
[li]Er det korrekt, at man ikke kan trække en bus mellem afbryderne?[/li]
Der kan IKKE bruges bus-forbindelse i IHC.
[li]Er det ok at bruge ethernetkabel?[/li]
Du bør bruge LK IHC LINK kabel, ellers er der ingen garanti fra LK.
[li]Skal der bare ét par til hver tryk, eller skal der flere par, hvis der både er kontakt for loftslys, udelys og noget tredje?[/li]
Se andet svar.
[li]Hvad skal man trække af kabel til bevægelsessensorer?[/li][/ul]
LK IHC LINK. hvis det er en 24V IHC.Der skal bruges 3 ledere. Evt. se i manualen til bevægelsessensoren.Hvis du ikke har muligheden for at trække nye ledninger til dine tryk, så kan der benyttes Wireless tryk, de er noget dyrere, men de kræver ikke ledninger.Dog skal du være forberedt på at du skal skifte batterier i dem en gang i mellem.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super, tak for svar Jakob.Havde godt en fornemmelse af, at det var noget i den stil... Så i nat trak nye pds i nogle tomrør (første gang jeg fik brug for "fremtidssikring" i form af ekstra rør) mellem afbryder og tavle. Nu er der 1 pds (7 tryk?) pr. afbryder, og en dbl. pds et enkelt sted, hvor der hypotetisk kunne tænkes at blive lidt flere funktioner (styring af to markiser og lign.)Det er ok, at der ikke er garanti fra LK's side. Jeg ligger inde med en masse pds-rester, så de kabler er gratis.Har ikke kabel til bevægelsesfølere, så de må vente til de engang laves gulv på førstesalen. Så er det lige til at bore ned gennem loftet ned til stueplan og montere de banditter. Det må hellere blive gjort med det rigtige kabel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok