Hop til indhold

Hjælp til nybegynder (Visual 1 / voice modem)


Recommended Posts

Hej

Jeg har lige overtaget et hus med et IHC-anlæg (Visual 1 controller).
Jeg kan godt koble det til min laptop og hente projektet ind i IHC Visual 1.32.

 - Er der nogen risiko forbundet ved at trykke "Send Projekt" uden at have ændret noget?

Der findes også et Voice Modem og til at starte med vil jeg gerne ændre telefonnr i modemopsætningen til mit mobilnr.

- Jeg går ud fra, at det telefonkabel der kommer fra IHC-anlægget skal kobles til telefon-indgangen i vores TDC Homebox?

 - Sender Voice Modem så en SMS eller ringer telefonen når alarmen går?
 - I vejledningen til Voice Modem står der, at man kan "ringe" til modemet - hvilket nummer skal jeg ringe til?
 
Jeg har gemt en backup af det oprindelige projekt et sikkert sted :-)
 
Håber I kan hjælpe mig på rette vej.
 
Venlig hilsen
Thomas

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Thomas

Så længe du har gemt en backup af dit oprindelige projekt kan der ikke ske noget ved at trykke på "Send Projekt".

Voice modem understøtter ikke SMS, og skal tilsluttes telefonen på din Homebox. Nummeret du skal ringe til er dit fastnetnummer.

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9883322_01.pdf

mvh

  Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Tak for svar - nu har jeg sendt projektet og det hele virker som før. Jeg har også ændret telefonnummer i modem-opsætningen til mit eget.

Jeg har også fået tilsluttet voice modem til Homeboxen og kan også godt ringe til voice modem.

Den starter med at sige, at der ikke er forbindelse til IHC Controlleren.

Jeg kan heller ikke aflæse eller skifte telefonummer. Jeg burde vel nu kunne aflæse det nummer jeg lige har lagt ind?

Men her siger den også, at der ikke er kontakt til IHC Controlleren.

Men det må der vel være? Ellers kan jeg vel ikke ringe til den? Kan I hjælpe med det?

Hilsen Thomas

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok