Hop til indhold
  • 0

Vandbåren gulvvarme (komplementere IHC)


Anders Tillebeck
 Share

Spørgsmål

HejKan se på trådene herinde, at LK IHC ikke kan bruges til styreing af gulvvarme... endnu.Så jeg søger næstbedste løsning, hvor termostater+gulvvarme har sit eget liv. Og så kan IHC slukke/tænde for pumpe mm. hvis man skulle få behov for det. Rigtig IHC-styring må så installeres hvis behovet opstår og det i øvrigt er lanceret.Mit setup:Jeg har fuga afbrydere ca 115cm over gulvJeg har opus udtag, ca. 20 cm over gulvSpørgsmål:[ul][li]Er der andre termostater, som passer ind i LK's design enten fuga eller opus? Meget gerne med LCD display til visning af temp samt indstilling af ønsket temp[/li][li]Hvor ville det (fra en termostats synspunkt) være bedst at være placeret i forbindelse med vandbåren gulvvarme? 20cm el. 115cm over gulv? Eller skal der trækkes en rumføker ned i gulv under alle omstændigheder[/li][li]Hvor mange termostater skal der være i et hus? Et pr. værelse/rum eller én pr. varmekreds[/li][/ul]Takker på forhånd.Andersedit: denne skulle vist have været i 3.part kategorien...

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tillebeck skrev:

[ul][li]Er der andre termostater, som passer ind i LK's design enten fuga eller opus? Meget gerne med LCD display til visning af temp samt indstilling af ønsket temp[/li]Jeg kender ikke nogle termostater der passer ind, dog finder der mange pæne.... syntes jeg :silly: [li]Hvor ville det (fra en termostats synspunkt) være bedst at være placeret i forbindelse med vandbåren gulvvarme? 20cm el. 115cm over gulv? Eller skal der trækkes en rumføker ned i gulv under alle omstændigheder[/li]115 cm over gulv[li]Hvor mange termostater skal der være i et hus? Et pr. værelse/rum eller én pr. varmekreds[/li]Pr. varmekreds som gerne skulle være pr. rumJeg har dog set ihc styrer gulv varme på vand, og det virker da ;) [/ul]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej KennethTak for svar. Jeg har snakket med Thermotech. Fik samme svar med høj placering af termostat. De anbefalede en trådløs løsning, da den var mere fleksibel mht. placering af termostater. Fx. placeres en fastmonteret et teoretisk praktisk sted, så viser det sig måske, at træk, brændeovn eller solindstråling gør regulering af temp. svær. Så kan man med en trådløs finde en anden placering... Så jeg ender nok med at gå trådløs til gulvvarmereguleringen; specielt når der nu ikke findes noget til integrering med LK's udtag.Men hvad er det med at lade IHC styre vandbåren gulvvarmen? Kan du skrive lidt om det eller poste et link? Syntes at der stod i et par andre tråde, at IHC netop ikke kunne. Muligt, at jeg har misforstået noget.Hilsen AndersP.S.Jeg er ved at lave gulvvarme, og mangler i store træk kun at montere kontakter for at have el færdigt. Derfor, skal de to ting intergreres, er det nu...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejSå skal du vælge enden det ene eller det andet...Trådløs løsning med tilhørene modtager og stryningellerDet anlæg jeg har set havde:En termostat i hvert rum, som dennehttp://dk.varme.danfoss.com/Product/087N1196_MNU17445850.htmlMagnetkontakter i alle vinduer & døreMagnetventil på alle varmekredsUdgang til pumpeDet er opsat sådan (pr. rum)Termostaten åbner/lukker magnetventilHvis et vindue eller dør bliver åbnet lukker magnetventilPumpen køre hvis der er en magnetventil der er åbenJeg lavet "sommer kørelse" til pumpen, så den køre en gang om ugen om sommeren, kraver dog en afbryder & indgang mere.Håber det hjælper dig lidt/Kenneth

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok