Hop til indhold

Programmering Via Dos


Recommended Posts

Hej alle,

 

Jeg har skrevet et indlæg under Ihc Visual 1.0 og har været i dialog med LK omkring programmeringen.

 

Jeg har fået oplyst at min controller udelukkende kan programmeres via DOS og Xp eller Windows 98

 

Har ringet til et par elektrikere, men det er sku ikke ret mange der kan finde ud af dette da det kører via DOS.

 

Er der nogle herinde der kender, eller ved hvem der kan hjælpe mig?

 

Er bosat i StorKøbenhavn - Der er udelukkende tale om ny programmering og skal ikke have alt mulig fancy noget. Jeg skal blot have tilsluttet have/væg lamper til en kontakt og mine spots under udhæng.

 

Jeg håber der en venlig sjæl der kan finde ud af det eller kender nogle der kan :-)

 

mvh

 

Fuat

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Fuat

 

Har en bror der selv har en Visual 1.0 controller, som jeg programmerer for ham når der skal laves ændringer, og ja den programmeres via "thermIHC" som er et DOS program, der startes fra en DOS prompt, og jeg bruger en gammel aflagt laptop som rent faktisk starter op i DOS.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvad dit spørgsmål er? Mangler du en PC der kører DOS, eller magler du selve "ThermIHC" programmet, eller er det hjælpe til hvordan du udføre selve programmeringen når du er koblet til din controller.

 

Skriv tilbage og jeg kan måske hjælpe dig.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej alle,

 

Jeg har skrevet et indlæg under Ihc Visual 1.0 og har været i dialog med LK omkring programmeringen.

 

Jeg har fået oplyst at min controller udelukkende kan programmeres via DOS og Xp eller Windows 98

 

Har ringet til et par elektrikere, men det er sku ikke ret mange der kan finde ud af dette da det kører via DOS.

 

Er der nogle herinde der kender, eller ved hvem der kan hjælpe mig?

 

Er bosat i StorKøbenhavn - Der er udelukkende tale om ny programmering og skal ikke have alt mulig fancy noget. Jeg skal blot have tilsluttet have/væg lamper til en kontakt og mine spots under udhæng.

 

Jeg håber der en venlig sjæl der kan finde ud af det eller kender nogle der kan :-)

 

mvh

 

Fuat

Hejsa

 

Løsningen er at bruge DOSBOX det er gratis. http://www.dosbox.com og for at få serial porten med skal du bruge http://www.dosbox.com/wiki/Configuration:SerialPort

 

Hilsen

 

Melsby

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok