Hop til indhold

Ihc Net Basic Lynnedslag


Recommended Posts

Jeg har aldrig rørt IHC net, men i går var jeg så hos en kunde som havde følgende problem:

 

IHC net tavlen sidder i teknikskab i garagen og i et værelse sidder (sad) den trådløse router. Efter lynnedslag (ikke direkte i huset) virker internettet ikke mere. Kunden får besøg af en tekniker fra Telenord som konstaterer at routeren ikke fejler noget efter han har flyttet den og sat direkte i monopolstikket. Helt uden om IHC net.

Der er stadig lys i power og de kan stadig se TV.

Jeg har en såkaldt Smartclass som virker som en router og jeg patcher fra tele nord gennem IHC net ud til værelset hvor routeren oprindeligt stod. Her kan jeg godt med Smartclass hente en IP samt lave test på up og download. Så noget gennemgang er der!

Men når jeg kører fra monopolstikket gennem IHC net og ud til værelset og sætter routeren her vil den ikke komme på nettet. Her bruger jeg RJ 11 med 4 ledere hele vejen.

 

Ydermere prøver jeg at køre fra monopolstikket til teleport 1 på IHC net og så sætte routeren til i værelset, men det hjælper stradig ikke.

 

Nogen gode forslag til hvad der kan være galt? Har bestilt en ny IHC net, men er lidt nysgerrig mht hvorfor der er stået af.

 

På forhånd tak

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok