Hop til indhold
  • 0

Timer/pir Funktions Blok....


Henrik Ahler
 Share

Spørgsmål

Hva anbefaler i af fb ??

 

Jeg har en mellemgang hvor der både er monteret tryk og en pir. Da børneværelserne støder op til denne mellemgang, ønsker jeg ikke at lyset tænder hvergang jeg suser gennem gangen (om aftenen når børnene lige er puttet da det forstyrer dem.

 

Kan jeg ikke lave noget hvor pir - evt efter et ur - ikke kan aktiveres mellem kl 1930 - 0600, men kun fungerer via mine tryk?

Jeg kiggede lidt på fb9.1.0.7, men syntes jeg mangler et sted at putte mit ur ind?

 

Nogen forslag til en fb?

 

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej.

Jeg har en gang med PIR og Skumringsrelæ der styrer lyset i loftet. En timer der sørger for at lyset er på f.eks. 10% når man bare skal finde vej om natten, men fuld styrke resten af tiden (når skumringsrelæet siger OK til at tænde lyset)

 

Bruger følgende FB (dette kan du gøre)

 

1.2.03.d Trådløs dimmer

1.4.06.c Pir styring

2.1.01.a 7 dages ur, med 1 tænd tidspunkt

 

På PIR bruges følgende indgange

PIR

Tilbagemelding fra Dimmer

Skumringsrelæ (til at skifte mellem NAT og DAG

UR - bruger jeg ikke, men i stedet NAT

NAT - udgang fra UR så du bestemmer hvornår lyset skal gå på NAT - 0-10% så du kan finde vej i mørket uden at vække børnene - 60-100% DAG f.eks.

Udgangene styres som scenarier med passende %

PIR-Timer stilles til de sekunder lyset skal være tændt.

 

På UR bruges udgangen til PIR NAT og tiderne stilles efter dit forslag til 19.30-06.00

 

Dette er bare en mulighed

 

Mvh.

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lyset i mellemgangen sidder på en output 230v, og det var ikke planen at montere dimmere. Samtidig er det ikke så praktisk hvis jeg først skal vælge "NAT" for at deaktivere min pir. Vil gerne at min pir ikke er aktiv mellem kl 1930-0600. Altså noget med uret...

Hvilke muligheder har jeg så?

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henrik

 

Jeg har lavet en FB til dig, som jeg tror gør tricket.

 

Vær opmærksom på at der er en spærring i den, som gør at når du slukker lyset på trykket, så virker pirføleren ikke i 10 sek. ( det er lidt dumt at slukke på kontakten og tænde lyset igen på pir'en i samme sekund.)

 

Håber den kan bruges.

 

Hilsen Søren

HR.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok