Hop til indhold
  • 0

fejl ved start af IHC Visual


Laffer
 Share

Spørgsmål

Har et "lille" problem som jeg ikke helt kan slippe ud af.Hver gang jeg prøver at starte LK IHC Visual får jeg følgende fejl."LK IHC Visial kan ikke startes (data filer ødelagt)Geninstaller LK IHC Visual og prøv igen"Og ja, det har jeg så prøvet 1000x, og får samme fejl.Har endda efter uninstall, også tjekket regedit igennem, og fjernet alt med ihc programmet. Og så derefter reinstalleret. Men kan simpelthen ikke få lov til at starte det op mere. Samme fejl igen og igenHvem har et bud på dette ??//Laffer

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej HenrikJeg er helt enig med dig, med hensyn til at relevante registreringsnøgler burde blive opdateret ved en reinstall.Jeg har kørt Wise Registry Cleaner samt Quicksys RegDeFrag, og efterfølgende kørt MS overvågnings programmet. Puha den logger meget :blink: Jeg har ikke helt fundet ud af at opsætte et filter, således jeg kan sortere lidt i informationerne, så jeg magtede ikke umiddelbart at finde noget i loggen som siger mig noget.Jeg søgte efter de to DLL filer i reg'en på min virtuelle maskine, og fandt dem adskillige gange. I reg'en på host maskinen eksisterer de kun én gang, og det er på det sted, hvor det i reg'en er registreret hvilke kommandoer der er kørt fra kommandolinjen.Allan, den udgaven af Windows jeg kører er XP Proffesional, version 2002 SP 2 i UK udgave PC'en er indmeldt i et domæne.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej OleIHC Visual registrerer mange ting i registry databasen.Det skyldes primært at Visual anvender COM klasser i stor stil.Jeg går ud fra at de to registry programmer ikke løste Visual opstarts problemet.Prøvede du at af-registrere dll'er manuelt?Jeg tror ikke det har den store effekt, men det er værd at prøve.ProcessMonitor logger rigtigt meget ;) Du kan vælge kun at vise registry hændelser ved hjælp af de fire knapper øverst til højre. Som yderligere filter har jeg valgt at ekskludere alle hændelser pånær dem fra processen "IHC_Control_LK_DK_2.10_Full.exe".Der er stadig mange hændelser men det er trods alt mere overskueligt.Hvis du uploader hele logfilen her (eller udtræk med ovennævnte filter), vil jeg gerne kigge nærmere på den.mvh Henrik [img size=494]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Image2.png

post-1452-13549256656401_thumb.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen HenrikFørst og fremmest, mange tak for din indsats.Det er rigtigt antaget, at mit problem ved hjælp af dit forrige indlæg ikke løste sig.Jeg har nu opsat et filter som du forklarer, og kører efterfølgende IHC Visual installationsfilen. IHC pakken er i forvejen installeret, så det vil sige, at installationsprogrammet først afinstallerer den allerede installerede udgave, for efterfølgende at installere den igen. Det er dette forløb, som med filteret aktiveret, danner de knap 22000 hændelser, som er at finde i medsendte log fil.Jeg glæder mig til at høre, om du kan få noget ud af den smøre.De bedste hilsner Ole [file name=Uninstall_install_LK_IHC_Visual.zip size=1051081]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Uninstall_install_LK_IHC_Visual.zip[/file]

Uninstall_install_LK_IHC_Visual.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Ole Der er et par steder i logfilen med fejlkoden ACCESS DENIED.F.eks. kan registry nøglen:HKEY_CLASSES_ROOT\UTCSBase.Action.1hverken læses eller oprettes.Hvis nøglen allerede findes, kan du da slette den manuelt?Hvis den ikke findes, kan du da oprette den manuelt?De loggede oplysninger, når det går galt, ser også mærkelige ud.Dit stacktrace viser reference til "UserPrivileges.dll".På min pc viser stacktrace reference til "UTCSBase.dll".Se vedlagte zip fil.UserPrivileges.dll burde kun anvendes under opstart af installationen, hvor der checkes for bruger rettigheder.Jeg har lavet et nyt installationsprogram, hvor jeg har fjernet UserPrivileges.dll (og check for rettigheder).Prøv at se om det har nogen indflydelse.Jeg er dog langtfra sikker på at dette er problemet, da manuel regsvr32 af Visual dll'erne også fejler.http://prolor.dk/download/IHC_Control_LK_DK_2.10_minimum.exemvh Henrik [file name=screendumps.zip size=53760]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/screendumps.zip[/file]

screendumps.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej HenrikMed hensyn til UTCSBase.Action.1 nøglen, så eksisterer den under HKEY_CLASSES_ROOT, men jeg kan hverken læse indholdet eller slette den via RegEdit. Når nøglen markeres får jeg følgende fejlmeddelelse: Error Opening Key - Cannot open UTCSBase.Action.1: Error while opening key.Der findes i øvrigt mange UTCSBase.xxxx, jeg går ud fra de alle har med IHC Visual at gøre. Fejlmeldingen opstår i øvrigt vist lige meget hvilken af disse jeg markerer.Jeg har forsøgt via reg tool'et du tidligere linkede til, at løse problemerne med UTCSBase.xxxx nøglerne, men uden held. På min virtuelle maskine kan jeg sagtens læse / rette i nøglerne, så der er tilsyneladende et eller andet total fu... up galt med min reg DB på host XP'en. Jeg synes dog ikke PC'en har andre særheder, ud over at den ikke vil køre IHC Visual.Jeg har installeret med din udgave af IHC Visual softwaren, men som du også tvivlede på, havde det ikke nogen effekt, desværre. :unsure: Jeg har søgt på MS KB, men synes ikke rigtigt jeg finder noget der forklarer mit problem.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej OleAf en eller anden årsag har du ikke rettigheder til slette nøglen UTCSBase.Action.1.Prøv at checke rettigheder på nøglen via regedit (Advanced knap).Check også fanebladet Owner.Prøv evt. at oprette en ny test nøgle i HKEY_CLASSES_ROOT og sammenlign de to rettigheder/ejer.Måske kan du udfra rettighederne/ejer se hvorfor du, med din konto, ikke har ret til at slette nøglerne.For at få IHC Visual til at fungere igen ser jeg ingen anden muliged end at redigere rettighederne/ejer i registry databasen.Inden da vil jeg helt klart anbefale at foretage en backup af registry vha System Restore i XP:http://support.microsoft.com/kb/322756Det sikreste ville være at ændre rettigheder/ejer på kun de nøgler tilhørende IHC Visual.Problemet er at det drejer sig om rigtigt mange. Ikke alle er lige genkendelige.I stedet vil jeg ændre rettighederne og-eller ejer på alle nøgler under HKEY_CLASSES_ROOT\ til samme rettigheder/ejer for hovednøglen HKEY_CLASSES_ROOTCheck at rettighederne/ejer på HKEY_CLASSES_ROOT ser ok ud.Højreklik på HKEY_CLASSES_ROOT, Permissions, og vælg Advanced.Afhængigt at hvad der ser ud til at være galt med nøglen UTCSBase.Action.1 vil jeg sætte alle undernøgler til samme værdi for HKEY_CLASSES_ROOT.Hvis Owner ser fornuftigt ud, vil jeg ændre permissions på alle undernøgler eller omvendt: [img size=434]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/registry.png Udover alle nøglerne i HKEY_CLASSES_ROOT gemmer IHC Visual diverse programindstillinger iHKEY_CURRENT_USER\Software\LK IHC VISUALSlet nøglen.Jeg håber dette løser problemet.Igen, husk backup af registry inden du går i gang.mvh Henrik

post-1452-13549256656813_thumb.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej HenrikFørst vil jeg lige undskylde min tavshed, det er absolut ikke fordi at jeg ikke værdsætter din entusiastiske hjælp.Hvordan finder / redigerer jeg i reg DB'en i advanced mode? Når jeg tilgår reg DB'en, skriver jeg som oftest bare "regedit" via "Run" funktionen.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej OleDer er ingen grund til at undskylde. Der er trods alt andre ting i livet end IHC ;-)Advanced indstillingerne ses ved at højreklikke på en nøgle (i den almindelige regedit), vælge permissions og dernæst knappen Advanced.mvh Henrik [img size=365]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/regedit.png

post-1452-13549256657067_thumb.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej HenrikJeg fik til sidst rodet sig meget rundt i reg DB, at jeg besluttede mig for at geninstallere Pc’en på ny. Det var alligevel ved at være lang tid siden at den havde fået den tur, og det har selvfølgelig løst problemet.Jeg rodede en del rundt med bruger / rettigheder samt ejer på nøglerne. Når jeg forsøgte at ændre for hele gruppen HKEY_CLASSES_ROOT, og den kom til den første nøgle som var beskadiget/ ikke læsbar, var det som om, at ændringsproceduren stoppede. Dvs., det var kun de øvrige nøgler, som blev forsynes med nye rettigheder / ejer indstillinger.Jeg takker endnu engang for din meget ihærdige hjælp til fejlretningen af mit problem.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej Henrikjeg tænkte på om dette problem måske er blevet løst til den nye version af Visual?.Vi er jo en del brugere, der gerne vil have 2.01 samt den nye version af visual på samme PC.Har du en løsning til "Dual Version Visual" ?, så vi ikke altid er tvunget til at opgradere installationen til sidste version, men bare rette noget i en lavere version.Du virker som om at du har helt styr på IHC dll mm :-)Mhv Allan Gøndahl

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej AllanIHC Visual er kodet/baseret på Microsoft COM teknologi.Hver eneste komponent i IHC Visual er en COM klasse der bliver registreret i Windows registry.Når IHC Visual skal oprette en instans af en COM klasse (f.eks. et datalinie output), slår Windows op i registreringsdatabasen for at finde hvor koden til klassen ligger.Datalinie output 'ligger' i filen UTCSBase.dll og Windows opretter instansen baseret koden i den sidst installerede/registrerede UTCSBase.dll.Hvis flere versioner af IHC Visual installeres (i forskellige mapper), er det den sidst installerede/registrerede UTCSBase.dll som Registry peger på.Hvis en gammel version 2.00 installeres og version 2.01 dernæst startes, vil IHC Visual 2.01 formentlig crashe, da den nye version ikke dur med den gamle version af UTCSBase.dll.Fra Windows XP SP2 og frem kan man benytte "Registration Free COM" til at køre forskellige versioner af COM programmer side-om-side.Desværre er der nogle begrænsninger der betyder at det ikke fungerer med IHC Visual.Den eneste måde at kunne køre flere IHC Visual 2.x versioner side-om-side (men én af gangen), er ved at registrere de aktuelle biblioteksfiler UTCSBase.dll og UTCSInterface.dll) inden IHC Visual startes.Den letteste måde at gøre dette, er ved at lave et javascript (.js fil) og indsætte nedenstående indhold.Javascript-filen placeres i samme mappe som IHCVisual.exe (i alle de forskellige installerede version 2x mapper).IHC Visual startes nu via javascriptet i stedet for direkte IHCVisual.exe (tilret genvej i startmenuen eller lav en ny).mvh Henrik--- indhold af IHCVisual.js ----

var EXECUTABLE = "IHCVisual.exe";var shell = WScript.CreateObject("WScript.Shell");result = shell.Run("regsvr32 /s \"" + shell.CurrentDirectory + "\\UTCSBase.dll\"", 0, true);if (result != 0){	shell.Popup("Error registrating UTCSBase.dll", 0 , "IHC Visual - failure", 0+16);	WScript.Quit(1);}result = shell.Run("regsvr32 /s \"" + shell.CurrentDirectory + "\\UTCSInterface.dll\"", 0, true);if (result != 0){	shell.Popup("Error registrating UTCSInterface.dll", 0 , "IHC Visual - failure", 0+16);	WScript.Quit(1);}// Start IHC Visual and exit script immediatelyshell.Run("\"" + shell.CurrentDirectory + "\\" + EXECUTABLE + "\"", 0, false);

--- indhold af IHCVisual.js ----

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok