Hop til indhold
  • 0

Diode i tryk lyser hele tiden


diskoboy
 Share

Spørgsmål

Lidt forhistorie: Jeg har et værelse med 4 stikkontakter + loftlys + et 6 tryk med dioder.De 2 øverste er hhv tænd og sluk for loftlyset. De 4 andre knapper repræsenere hver deres stikkontakt. Det virker også godt nok.Min plan var at lave det på følgende måde:Hvis stikkontakten i midten venstre og midten højre var tændt (altså bare en af dem eller begge 2) ville dioden lyse.Det samme skulle gøre sig gældende for de 2 nederste knapper.Uden at overveje så meget trak jeg "Udgang for lys" (FB 1.1.01.d) for hver tast over på LED'en og troede det ville virke.Da det ikke virkede efter hensigten lavede jeg det om til standard. Problemet er nu at LED'en lyser HELE tiden. Lige meget om jeg sætter den til Off i SceneView så der er strøm på udgangen.Hvis jeg slukker for strømmen på HPFI og tænder igen husker controlleren at der skal være lys i den.Lang tekst - kort sagt - jeg kan ikke slukke for den LED mere. Det er mystisk.Nogle der har en ide?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

er du sikker på om dit 24v output ikke er defekt, der sker nogle gange hvis man ikke lige tænker over det og kommer til at lave en kortslutning, så kan de brænde af og aldrig tænde, eller være konstant tæmdt. Prøv at mont en af dine LED på en anden udgang og se om ik det måske kunne gi et andet resultat. Hvis ikke så kunne du også bruge den fb som hedder følg, og så lade "udgang for lys" følge LEDen

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok