Hop til indhold
  • 0

Blok til 4 indgange og 6 udgange


Michael Hansen1354922217
 Share

Spørgsmål

Jeg har lavet en blok til et setup, som består af følgende.Et 4-tryk siddende ved døren, som har hver deres input på modulet.Op over har jeg et 2-tryk siddende, hvor trykket i venstre side slutter de 2 indgange, som de øverste på 4-trykket gør.Trykket i højre side slutter de 2 indgange som de 2 nederste på 4-trykket gør. (Det er lavet elektrisk med nogle spærredioder)Håber det er forståelig, men meningen er at 4-trykket bruges til alm. tænd/sluk og 2-trykket bruges til temperatur setpunkt op/ned. Dette er for at spare 2 indgange, samt at skulle trække nyt kabel seperat til 2-trykket ;-)Har lavet en blok, MEN den virker ikke helt efter hensigten... Håber nogen lige kunne kigge den igennem.post-858-13549256628256_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kunne du ikke skrive hvordan blokken skal virke? Er jo ikke nogen der ved hvad DU tænker...Og hvad mener du når du skriver N-HV???Trykene hedder ØH (øverst til Højre) NV (Nederst til Venstre) osv....Som jeg læser det du skriver skal de 4 tryk kippe hver sin udgang?Og hvis ØV og NV trykkes samtidig kipper de én udgang? Samme med ØH og NH?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis nogen kender lidt til binæar koder, det er tanken bag. Det er sådan at jeg har et 4-tryk (ØV, ØH, NV, NH) og så har jeg et 2-tryk (ØV, ØH)Det er lavet sådan at fra 4-trykket: Øverste Venstre går til input 1 og Øverste Højre til input 2, Nederste Vestre går til input 3 og sidst Nederste Højre går til input 4.På 2-trykket er ØV forbundet til input 1 OG 2, og ØH forbundet til input 3 OG 4 (dioder er indsat, så spændingen ikke render den forkerte vej).Blokken skal bare "kigge" på det fire indgange, Så hvis input 1 er høj, så puls out1. Hvis input 2 er høj, så puls out2 og samme for 3 og 4. Hvis input1 OG 2 er høj, puls output 5 og hvis input 3 OG 4 er høj, puls output 6.Den blok jeg har lavet har lavet og den har prøvet fra Mikael I. Den reagerer sådan: hvis input 1 OG 2 er høje, så går output 1 og 5. Det skulle jo kun have været 5.Til Mikael I: i Service View, kan jeg se at hvis jeg bruger en af knapperne på 2-trykket, så får jeg også 2 input høje samtidig (eller meget tæt på tidsmæssig kan se være svært at se med opdateringshastigheden i Service View)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok