Hop til indhold
  • 0

Velux med motor


michael3006
 Share

Spørgsmål

Hej AlleJeg skal have sat motorer, KMX 100 fra velux i nogen af mine tagvinduer, for at åbne og lukke dem.....I forvejen styrer jeg mine elektriske rullegardiner ved hjælp af et 8 x 230 v output-modul med 24v som gardinerne skal bruge. Og det virker fint.Jeg regner med at gøre det samme med åbne/lukke-motorerne, men er i tvivl om hvordan den regnsensor der følger med, virker. Bliver den koblet på den styre-enhed (KUX 100 med IO-control) velux gerne vil have vi køber med, hvilket jeg ikke tror. Eller går den direkte på motorerne. Det kræver jo så, at der er spænding på motorerne hele tiden, for det skal virker. Det er der ikke på mine gardiner. Kun når de kører.Altså.....Virker regnsensoren kun når KUX boksen er der. Eller virker den. Der skal bare spænding på motorerne. Håber det forstås. Nogen der har nogen ideer.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej michael3006,Jeg har 4 velux vinduer med motoråbning, styreboks og regnsensor. Købt i 2003, så det er nok en anden styreboks i dag.Regnsensoren skal have 24v og giver et 24 v signal tilbage når det regner. Den burde kunne integreres direkte i IHC på 24 v signaler. Det anbefales at slukke for den når der ikke er behov (vinduer lukket), da den har et indbygget varmelegme, der bruger meget energi.Jeg har først fået IHC for nylig, så styringen er ikke helt ombygget. Men jeg har en termostat, som giver input til IHC. IHC styrer så med et 24 outputmodul direkte (via transistor, som vender signalet) til 24 v input signalerne til Windows Master styreboksen. IHC styrer også 220V til styreboksen, så den ikke brænder tomgangsstrøm af unødigt.Jeg anbefaler at du kører regnsensoren direkte i IHC, du kan måske bruge informationen til andre formål. Det giver også mulighed for at overstyre regnsensoren til f.eks. 5 min fuld udluftning.Et fremtidigt projekt er at få en vindsensor på, så jeg automatisk kun åbner i læsiden. Lige nu skal jeg manuelt overstyre vinduerne i vindsiden til at forblive lukket.PS Dit spørgsmål hører ikke hjemme i Udviklings sektionen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok