Hop til indhold

www.homeseer.com


Jakob Sand
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det går fantastisk. Se her:http://jakobsand.files.wordpress.com/2008/07/homeseer-ihc-control.pngFik jeg sagt at Homeseer er en software platform med massere af plugins, der er fx. et Skype/messenger plugin der gør det muligt for mig at sende SMS eller chatbeskedder via skype, messenger når min alarm eller et hvilket som helst andet I/O ændre status.Det er SÅ sexet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jakob.Det ser jo rigtig godt ud. Har du fået det til at køre stabilt. Er det muligt man kunne få lov at teste det. Er selvfølgelig indforstået med hvis du vil have noget for detEr pænt træt af at det plugin jeg bruger nu timeouter tit.Hvilken Hardware bruger du.Der er ingen tvivl om at HomeSeer kan rigtig meget...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej Michael.Var der ikke noget med, at det var dig, der havde udviklet plugin'et? - men at du ikke selv havde IHC mere, så du nok ikke fik det videreudviklet?Under alle omstændigheder er det jo rigtig interesaant, hvis der er nogen, der ligger inde med specifikationer for RS485-interfacet på controlleren. Allan Gøndahl fra ProIBI har brugt en masse energi på at "reverse engineere" protokollen, og da han sælger produkter, der benytter sig af det, er han nok ikke særlig villig til at dele ud af sin viden sådan helt gratis.Jeg er klar over, at man med en "hjemmeflikket" løsning med homeseer er helt afhængig af, at LK ikke ændrer på RS485-protokollen, når de firmware-opgraderer. Allan fra ProIBI fortæller fx i en anden tråd, at de fremtidige trådede dimmere med tilbagemelding kommer til at køre via RS485-bussen - det kræver jo, at LK laver tilføjelser/ændringer til protokollen, som den ser ud nu.-- Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, jeg har siddet og "fedtet" en del med det - både interface til IHC Service Programmet så man kunne bruge RS-232 porten, samt RS-485 kommunikation.Tag evt. et kig i sourcekoden til Plugin'en, der er RS-485 protokollen sådan set specificeret.Det er også rigtigt at jeg ikke længere bor et sted hvor jeg har IHC (dem der byggede vores hus valgte Dupline istedet). Jakob Sand har stillet IHC installation og HomeSeer server til rådighed.Vejen frem må være via RS-485, alene af den grund at Wireless controller ikke har nogen RS-232 port....og lad os se hvad fremtiden byder på til LK's RS-485 protokol :-)/michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kører den gamle version 1.32 og har aldrig tænkt mig at opdatere. Jeg har skilt det således at IHC kører alt "det kedelige og farlige" dvs. kip ved tryk, samt, røg, brand og gas alarmer.og Homeseer tager sig af alt "det sexede". Dvs. PIR styring, SMS, Statusmode, Automatisk sluk af TV mv. ved fx. Garden, WeSleep osv. mode eller ved inaktivitet.Homeseer overvåger også alarmerne og sender SMS mv. via Skypepluginnet til mig.Derudover har jeg Zwave, og en masse temperaturfølere der også arbejder sammen med HomeSeer og events. På den måde kan huset køre fint uden HS ved at man trykker på input tryk. Men visionen: at man aldrig skal trykke på noget for at bevæge sig rundt i huset, den løser Homeseer. IHC er i min bog komplet umuligt til det.Hvis LK så hvor verden gå hen, åbnede de totalt op for deres protokoller.

Link til kommentar
Del på andre sites

jakob.sand skrev:

Well, der er lige 1000 småting før det er fint nok til fremvisning.
Hæ. Tænk på, at 99% af brugerne herinde selv har IHC-installationer, hvor kablerne stritter ud alle vegne. Vi kan sagtens abstrahere fra et projekt, der er "under opbygning". Det er jo mulighederne, der skal præsenteres, ikke finish'en. :-)-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

jakob.sand skrev:

så er der en tegning på www.ihomeautomate.comved ikke om det giver mening.
Det giver bestemt mening - men det er lidt svært at se, hvordan produkterne spiller sammen - eller hvad de enkelte produkter kan.Jeg glæder mig til du laver "åbent hus for ihc-user.dk-brugere". Jeg kører gerne en tur til Hørsholm :-)-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det med det Homeseer lyder helt fantastisk. Men jeg bliver nødt til lige at høre jacob.sand, hvordan hænger det sammen sådan rent hardware mæssogt? Har du på din controler sat ledninger fra serielporten til den serielle indgang på pc´en eller hvordan hænger det sammen?Og tak for udbytterig læsning - det er bestemt værd at gå i krig med efter dine beretninger.//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er via et RS485 Serielt kort fra min Homeseer PC koblet til RS485 indgangen på min V.1.32 controller. Al kommunikation foregår gennem den mellem IHC og HS/PCen.(Det sidste er vist vigtigt da de nye 2.0 controllere ikke viser alle I/O på RS485 - har jeg forstået -uden at forstå det helt).Mht. til ovenstående er ham der ved mest om det her Michael Jacobsen der har været en fantasik hjælp med det tekniske.Ps. Jeg har som det måske ikke fremgår af tegningen lige fået koblet IR sender på mit Homeseer system, så nu kan jeg direkte fra et IHC Opus tryk via Homeseer skrue op og ned for lyden samt starte TV og sætte den korrekte kanal mv. det er faktisk fedt fordi de 4 tryk i OPUS er lidt overkill.Derudover gør at det "scener" ikke bare bliver lys-scener men komplette: Sæt lyset, tænd TV, vælg kanal, start lydanlægget med den rigtige kilde scener.Fx kan det jo koblet med PIR - så når jeg ikke er i stuen i +15 min. slukker fjernsynet (Helt dvs. fra IHC) men når jeg kommer tilbage, tænder det, op og starter på den kanal jeg så på da det slukkede. Det ville normalt ikke gå, da mit TV efter strømmen har været slukket altid starter på kanal 1.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved intet (og vil ikke vide det) om V2. (Jeg har massere og wireless der efter min mening er bedring end IHCs via Homeseer).Ved derfor heller ikke noget om det med USB osv.Det jeg har hørt er at V2 ikke "viser" alle I/Os på samme måde som V1 gør.Jeg har en drøm om en Homeseer->Input/Output modulerne converter/hardware. Altså at man uden at forstyrre IHC Controlleren kan gå på relæerne direkte.Den hardware dims arbejder jeg på at få en pris på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Michael skrev:

Der er nogle finnere som har prøvet at koble en Wireless controller på RS-485. Den information jeg har fået fra dem indtil videre, viser at RS-485 protokollen ser anderledes ud end på ikke-wireless controller.
Der har gennem IHC's levetid været flere forskellige produkter, der blev koblet sammen med de forskellige IHC-controllere via RS485. Eksempelvis var der på et tidspunkt et eksternt modul til at kontrollere urene i TermIHC - ligesom den eksterne viewer, der passer til VisualIHC 1.3 (se her og her for et godt tilbud på eBay).LK fortæller, at ingen af disse er kompaitble med den nyeste controller (VisualIHC 2).- men det er modemet stadig. Hvis man kaster et blik på vejledningen, kan man se, at modemet fungerer forskelligt under IHCVisual 1 og 2. I version 1 kan man forespørge på alle udgange - i version 2 kun på 8 forskellige.Det passer jo fint med, at RS485-protokollen er blevet ændret fra version 1 til version 2 - og at det derfor måske slet ikke er/bliver muligt at forespørge på alle ind- og udgange over RS485 i version 2...-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

Fod skrev:

Det passer jo fint med, at RS485-protokollen er blevet ændret fra version 1 til version 2 - og at det derfor måske slet ikke er/bliver muligt at forespørge på alle ind- og udgange over RS485 i version 2...-- Jakob
...ja det er jo dejligt med åbne og dokumenterede standarder så man kan få forskellige produkter til at spille sammen. hmmpfff./michael
Link til kommentar
Del på andre sites

Tror nok der har været skrevet om dette før, men prøver alligevel.Hvad nu hvis man tager en Controller 1.32 og fortråder parrelelt med en V2 controler. Altså indgangene på V2 til udgangene på V1.32 og omvendt.Kunne dette lade sig gøre. Ellers må vi med en V2 controler jo nøjes med de 8 bit som kan ses på alarmmodemmet.//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok