Hop til indhold
  • 0

Email notifikation


Sten
 Share

Spørgsmål

Nu har jeg søgt på div. sms løsninger, og fundet ud af det er hammer dyrt, hvis mere man har lidt forskellige udgange som skal virke over sms..Så må jeg igang med at undersøge Email notifikation i Visual 2 istedet:Problemet er jo imidlertid, at man ikke kan bruge en SSL krypteret email konto?? Hvor får man sådan en konto idag, som IKKE er SSL krypteret???Har prøvet en del forskellige udbydere som ikk har SSL, men har stadig ikke kunne få Notifikatinen til at virke..?? Hjæææælp ?Havde tænkt på noget sms->Email og noget Email->sms... tdc har jo en billig løsning der...

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide :)Jeg aner ikke om min mail er SSL krypteret...Jeg har forsøgt at opsætte mine mail oplysninger i LK Administrator under "notifikationsbeskeder"men hver gang jeg trykker test, så skriver den "testen mislykkedes pga. intern fejl."Er det fordi min mail konto er SSL krypteret?Jeg kører med nyeste beta firmware.MvhMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er simpelthen utroligt... Kæft Nogle ting ved IHC software er så skod.... Må se om jeg kan nå og ringe til dem imrogen..Nu har jeg siddet i 3 timer og afprøvet pop kontoer hos forskellige udbydere... Idag er det dælme ikke bare lige til at finde en udbyder der ikke har SSL kryptering...Har bla. prøvet:Cybercity (min udbyder)frac.dkbluebottle.dkog en del andre som jeg fandt ud af slet ikk virkede bla. pga. SSL

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil lige ha' en ting på det rene først..Notificationsbeskederne, det er dem den sender ud.Den benytter SMTP-server til at sende beskeder, og er på sin vis fuldstændig ligeglad med om der er en gyldig konto i "E-mail kontrol".SMTP-serveren skal du finde hos din internetudbyder, og hvis de kræver brugernavn og adgangskode til det, så skriver du det blot i felterne derinde.Evt. find smtp-serveren på følgende adresse:http://www.limehost.dk/43/Hvis det er "E-mail kontrol" i ikke kan få til at virke, fordi den ikke kan finde ud af SSL, så kunne jeg godt finde på at give mail adresser til jer herinde der vil ha'.Jeg har omkring 35 domæner hvor jeg kan lave email på samtlige af dem.Uendeligt antal email adresser, og max 5TB harddisk ;)Jeg ved at min kan sende og modtage Emails. (Bortset fra at den kræver genstart en gang i mellem!) Den sender emails til mig flere gange om dagen, og jeg har et par gange prøvet at lave så den tænder nogle lamper ved bestemte kommandoer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der blev efterlyst en SMS-løsning, så jeg vil da lige fortælle, at jeg lavet denne løsning som virker:Jeg har anskaffet et FOX-board (Se http://www.acmesystems.it/) og forbundet det til et Siemens MC35 SMS-modem, som jeg alligevel havde liggende.FOX-boardet kører Linux fra en flash disk, og fungerer bl.a. som pop3 og smtp server, så jeg er derfor uafhængig af eksterne udbydere (Bortset fra mobilselskabet selvfølgelig:laugh:)Jeg giver gerne erfaringerne videre, hvis der er nogen som er interesseret:cheer: /Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FOX boardet købte jeg i Sverige for 1390 SEK + moms. Resten havde jeg liggende, så det prisen kommer an på hvor fiks på fingrene du er, og hvor meget du har liggende i rodeskuffen.Man kan købe en indbygningskasse som passer til kortet, for 149 SEK + moms, hvis man ikke gider lave det selv.Der skal også bruges en lille reguleret 5v strømforsyning.Som SMS modem, kan man måske være heldig at finde en gammel mobiltlf som er anvendelig.Da det styres via email, kræver det IHC Controller med Viewer, men så ligger begrænsningen sådanset kun i antallet af email kontroller og email beskeder som controlleren kan håndtere (Kender ikke grænsen, men der MÅ jo være én)FOX-boardet indeholder også et antal I/O porte, som det vil være muligt at forbinde til IHC input/output moduler.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,Det er måske lidt i den anden grøft, men jeg har god erfaring med CoolSMSC, som er erhvervsdelen af CoolSMS.Her sender man blot en mail til 45[mobilnr]@coolsmsc.dk også sender den mailen videre til den pågældende mobil. det kræver blot af subject på mailen indeholder brugernavn og kode på ens konto hos coolsmsc.Vi bruger det til serverovervågning m.v. og det spiller bare.Det kunne måske være en løsning til IHC også...Mvh.Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok