Hop til indhold
  • 0

Lyset slukker, nåt et vilkårligt tryk aktiveres.


Martin Olsen
 Share

Spørgsmål

Jeg har behov for lidt hjælp. Lyset på mit badeværelse slukker, hvis et vilkårligt tryk, et andet sted i huset aktiveres. Hvad går galt? Jeg har forsøgt at fjerne og erstatte indput, output og funktionsblokke. Jeg har ligeledes forsøgt at "genlinke" trykket og sidst udskiftet trykket til et nyt. Intet har hjulpet. Det skal for en god ordens skyld nævnes at jeg er "rookie" i IHC-verdenen.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Lidt om mit projekt. Jeg har trådløse tryk. En enkelt dæmper af typen, der monteres i lampestedet. Jeg har ligeledes et enkelt modul monteret i et lampeudtag på 1. sal på grund af et manglende kabel fra tavlen og til det pågældende værelse :) Ellers er det bygget op med output moduler på tavlen i kælderen. Jeg har vedhæftet projektfilen. [file name=Parkvnget_42_Ver.vis size=1407839]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Parkvnget_42_Ver.vis[/file]

Parkvnget_42_Ver.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej XrayJeg går udfra at du har firmware 2.6.122 på controlleren...Du har en dobb. konfiguration på output 5.03 og det er umiddelbart forklaringen på at "Lyset slukker, nåt et vilkårligt tryk aktiveres".Husk at benytte "lysindikering" på din 1.2.03.d fb da du ellers vil opleve at du skal trykke 2 gange før "touch" virker efter tænd/slukalt. Kan iøvrigt se at du benytter 1.2.03.c fb'en nogle steder og at denne hverken er linket med slukscenariet eller lysindikeringen.Dette giver sig bl.a til udtryk i at du ikke kan slukke lyset lokalt...Anvend istedet 1.2.03.d og husk at benytte lysindikerings ingangen på denne!ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den lille forklaring medførte fuldstændig klartone fra min side :S Som nævnt tidligere er jeg "rookie" og det der blev lige teknisk nok. Den med anvendelse af FB 1.2.03.D frem for C fik jeg fat i men resten var lidt sort, beklager. Jo, min firmware version er 2.6.122. Kan man rette i det vedhæftede projekt, for på den måde at vise et eksempel?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Angående lysindikering:I venstre side af vinduet har dimmeren en udgang der hedder "Lysindikering" denne er On hvis dimmeren er tændt, altså 1 % eller derover, hvis den er slukket er "Lysindikering" OffFunktionsblokken har en tilsvarende indgang (i højre side af vinduet) der også hedder "Lysindikering" disse skal forbindes til hinanden, på denne måde kan funktionsblokken vide om dimmeren allerede er tændt eller slukket

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg styr på det meste. Problemet på badeværelset er løst. TAK! Jeg har et trådløst lampeudtag på et af børneværelserne, det er uden dæmper. Jeg har problemer med at få det til at reagere ordentligt. Man skal trykke flere gange før det reagere. Jeg er opmærksom på at der tidligere bliver nævnt noget med lysindikering, men denne funktion er ikke tilgængelig, når jeg vælger: [iIHC Wireless produkter - Output - Lampeudtag. Jeg har forsøgt med en "Dimmer version" men den accepterer den ikke når jeg linker. Hvilken FB skal jeg bruge til at styre den type udtag med? [file name=Parkvnget_42_Ver-20100228.vis size=1464898]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Parkvnget_42_Ver-20100228.vis[/file]

Parkvnget_42_Ver-20100228.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok