Hop til indhold
  • 0

1.2.03.d driller, skal starte med at regulere op


Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

Arrgh, jeg er ved at blive sindssyg af at rode med blokken 1.2.03.d :unsure: Jeg bruger 1.2.03.d til at styre mine wireless dimmere, bruger touch funktion.Når man har tændt lampen, og laver et langt tryk, starter den altid med at skrue ned.Konen har ønsket at de i stedet altid skal starte med at skrue op istedet for ned.Har sat dem til ”Kort tryk tænder lys på = Niveau oprettet i linket” og linket er defineret til 40% lysstyrke.I programmet ” Regulering ved langt tryk” vælges der om der skal reguleres op eller ned via enum variablen ”Reguleret”, hvis den er ”Ned” regulerer man op, og hvis den er ”Op” regulerer man nedJeg har lavet to ændringer, som jeg skulle mene skulle få den til at starte med at regulere op.I programmet ” Touch slippes” -> ” Kalder niveau oprettet i link” har jeg ændrer den så ”Reguleret” bliver sat til ”Ned” i stedet for ”Op”I programmet ” Lysindikering ON” har jeg også ændrer den så ”Reguleret” bliver sat til ”Ned” i stedet for ”Op”Så vidt jeg kan regne ud, burde disse to ændringer give den ønskede effekt, men den starter stadig med altid at regulere ned.Det pudsige er at i simulering har jeg indsat logmærker, så jeg kan se hvad der sker, og i simulering starter den med at regulere op, men i controlleren gør den det modsatte.Nogle der kan se hvad pokker det er der driller mig her, inden jeg bliver helt sindssyg :huh: På forhånd tak ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej KenthEr det på den modificerede blok jeg lavede med nat scenariet du ønsker denne tvungne "reguler op" efter at dimmer er tændt med kort tryk? Jeg kan se at den jeg vedhæftede her på forumet ikke tvinges til "reguler op" efter at nat scenariet kaldes. Dette er alt afhængig af % umiddelbart et irritationsmoment da det meget sjældent er et lavere niveau der ønskes hvis man efterfølgende regulere lyset med touch. Jeg har "i min egen blok" (senere version end den jeg vedhæftede) valgt at tvinge den til "reguler op" efter natscenariet kaldes. ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej KenthJeg har blot gjort som du selv har beskrevet. Den vedhæftede fil er både med "regulerings scenariet" og "nat scenariet". Den faste % på "regulerings scenariet" skal være ret lavt - ellers giver det ingen mening at tvinge reguleringen opad efter at dimmer tændes (man skal trykke 2 gange før der sker nogen reaktion i regulering).Dette er du jo nok selv klar over... :--))ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej ABOHar rodet endnu mere med det, og har pludselig fået det til at virke.Det værste af det hele er bare, at jeg ikke ved hvad det var, der fik det til at virke :huh: Prøvede blokken fra dig, og det virkede fint, derefter gik jeg i gang med at analysere forskellene i min egen blok og din blok, kunne se to steder der var forskellige, lavede de samme ændringer i min blok, og vupti virkede det.Derefter ville jeg finde ud af hvilken af de to ændringer der gav forskellen, så prøvede dem enkelvis, og til sidst endte jeg med at have fjernet begge ændringer igen, så blokken var helt magen til den jeg havde lavet i starten, og af en eller anden mystisk grund, regulerede den pludselig også op.Jeg tror der er spøgelser i min controller :( hvordan får man dem ud igen :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ABO skrev:

Hej KenthHar du 1-tast (fra tidligere version af software) eller 2-tast dimmere i produktsiden?ABO
Jeg tror desværre ikke lige helt jeg forstår spørgsmålet.Mine dimmere er kombi dimmere (der er et par måneder gamle)De har to indgange der hedder "Tænd / reguler op" og Sluk / reguler ned" som jeg ikke benytter.Styrer dem ned Scenarie / regulering indgangen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej KenthOK...Du har aldrig haft indsat dimmere ind i projektet med den tidligere software. På daværende tidspunkt kunne man nemlig godt opleve at produkter indsat som "touch" kørte modsat i forhold til en ubetinget kommando som reguler scenarie op/ned. Produktet huskede nemlig hvilken reguleringsretning den tidligere havde haft og reverserede udfra denne og ikke udfra kommandoen. Det er derfor at produktet kun kan indsættes som "2-tast" idag og at alt regulerings "intelligens" kun forefindes i fb'en.ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok