Hop til indhold
  • 0

Hjemmesimulerings blok


Michael Kongedam
 Share

Spørgsmål

HejsaJeg er ved at lave en ny hjemmesimulerins blok til mit hus, som kan kende forskel på hverdag/weekend/jul/nytår.Jeg skal så have forskellige ting til at tænde på forskellig tidspunkter... den eneste måde jeg umiddelbart kan se at det kan gøres på er at lave en masse interne variabler "tidspunkter" som jeg så tjekker op mod systemtiden.kan det ikke laves smartere?Eks. hvis "systemtid >= min tid""min tid" er bare en tid jeg taster hver gang, så slipper jeg for alle de variabler.Håber at i forstårmvhMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

nej den dur ikke, Jeg vil have en mere nøjagtig simulereing af vores "mønster" vi har i huset.Så den kender forskel på hverdag og weekend samt helligdag.vi går jo ikke lige tidligt i seng om der er weekend eller hverdag. og jeg vil ikke bare have total faste tider, de må gerne være lidt skæve, helst lidt forskellige hver dag.men i første omgang er de bare forskellig mellem hverdag/weekend/Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hmm... du kunne jo kombinere den med en ur funktion. f.eks funktionsblok 2.02? Eller programmere en års kalender lidt ala den med "skolens åbningstid" fra manualen.Jeg havde selv brug for et hav af standard funktioner, så jeg valgte at benytte IHC standard 3.0 programmet fra bolig pakken. Den har jeg så konverteret til min egen installation. Heri får man en masse funktioner foræret bl.a. en simulering som er lidt mere avanceret. Man kan tilmed bruge de indstillinger og variabler man sætter i standard programmet til sine egne funktionsblokke.Vh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er desværre ikke nogen random funktion i IHC, men den ville være meget brugbar til hjemmesimulering... Der må jeg desværre indrømme, at SmartHouse er langt længere fremme på det punkt, den kan selv regne dit forbrugsmønster ud... Man hakker bare af hvilke udgange den skal holde øje med..Kunne være rart hvis LK gad lave det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er ked af det, men jeg tror ikke at jeg har været god nok til at forklare :blush: Det er ikke en random funktion jeg mangler.bare en nem måde at fortælle systemet at når et bestemt "klokkeslet=system tid" uden at skulle oprette dem som variabler.problemet er at jeg skal bruge mange forkellige klokkeslet.men skit pyt, jeg har fundet en måde at gøre det lidt lættere, jeg åbner bare filen direkte i min text editor, så kan jeg kopiere og sætte ind, så kan jeg oprette alle mine variabler der :)/Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sikke et møj programmmmmm.Er der begrænsninger på hvor mange timer variabler den kan styre?jeg har fået oprettet mine vcariabler men nu er kan man ikke "aktivere nedtælling med initialværdi" på dem.jeg har kun de 4 første muliheder"variable = 0""Variable = initialværdi""Variable = Anden Variable""Variable = Variable + anden Variable"hvad pokker er nu gået galt?Det er kun i denne blok at jeg ikke kan, alle ande blokke ser ud til at virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok