Thomas Waldorff Skrevet December 17, 2009 Rapporter Share Skrevet December 17, 2009 HejDa livet er for kort til IHC uden visual, har jeg skiftet min gamle IHC controller ud med med en ny visual.I udgangspunktet vil jeg blot forsøge at genskabe min gamle opsætning, og det er da også lykkedes, lige bortset fra mine 350 LR lysdæmpere med 1-tryks betjening.I tavlen er de monteret med 230V styrespænding.Jeg har forsøgt at bruge funktionsblok 1.2.02.a og kan da også få det halvvejs igang, men det virker ikke som med den gamle controller. Jeg kan i hvert fald ikke få styr på, hvornår jeg tænder/slukker i forhold til skruer op/ned. Og hvor passer funktionsblokkens "Udgang for sluk af 230V udgang" (som netop specifikt refererer til 350 LR) ind i dette?I den gamle opsætning stod for tryk-indgangen:OnU033 FolU032hvor 33 er forsyning og 32 styrestrømOg hvis det monteringen i tavlen der bør ændres, tager jeg også imod forslag til det.Hvis der er en der ligger inde med et eksempel vil jeg blive meget glad.På forhånd takThomas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hhg Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Hej350LR kan godt være lidt drilsk...Hvis forsyningen til dimmeren er styret af en udgang bruges "Udgang for sluk af 230V udgang" til at styre denne udgang. Dette vil sikre en 100% procent stabil "Sluk Alt" funktion. Hvis dette IKKE er tilfældet, sættes indstillingen "Er sluk klemme monteret på dimmeren? = Nej"I så fald holder blokken styr på dimmeren i "Dimmer status" - Denne skal så være i synk med "virkeligheden" når projektet overføres, lyset skal altså være slukket... Kikser det kan ServiceView bruges til at bringe det i synk.God fornøjelsehhg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hhg Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 PS: Til 1 tryks betjening forbindes trykket til Touch indgangen. Sluk bruges så til "Sluk alt" Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Waldorff Besvaret December 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Mange tak for det hurtige svar.Nu fungerer normalbrugen, idet jeg har sat at forsyningsspændingsudgangen initialt er ON.Jeg forstår dog stadig ikke funktionsblokkens "Udgang for sluk af 230V udgang". Hvis den kun er slukket i 3 sekunder, er den vel ikke slukket.mvhThomas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hhg Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Selve lysdæmperen styres jo via Udgang for Touch, hvor den kører op/ned eller kippes afhængig af "tryklængde"."Udgang for sluk af 230V udgang" bruges til at nulstille dimmeren. Ved at fjerne forsyningen i 3 sekunder "glemmer" dimmeren sin aktuelle tilstand (som beskrevet i http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97729_03.pdf - se under NB) og vil så være slukket.Men som nævnt, det er ikke strengt nødvendigt at bruge 2 udgange til dimmeren (touch og forsyning). Funktionsblok 1.2.02 kan godt holde styr på det, og ulempen er jo at den også glemmer sidste niveau, når spændingen trækkes væk under den.Mvhhhg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts