Hop til indhold
  • 0

Fejl på Spot i stort badeværelse

Peter H. Hansen
 Share

Spørgsmål

Hej og godt nytår
I 2009 byggede vi hus og fik installeret IHC 2.0 6.1
Huset har 2 badeværelser hvor begge har spot i loft med uni dimmer i tavlen 

Når jeg bruger en simpel Funktionsblok 1.2.01c så virker lyset son det skal, op/ned tænd/sluk

Problem:
Jeg ville så lave så lyset tænde via en PIR sensor som var installeret fra start og som via "sluk alt" skiftede Dag/Nat  mellem dim1 og dim2
En venlig sjæl herinde lavede en FunktionsBlok 1.2.07 hvor jeg havde havde de ting i som jeg skulle bruge

Da jeg lavede opsætningen på "Lille Badeværelse" så fungere alt 100% som det skal
men på det "Store Badeværelse" der virker det ikke på PIR sensor og der skal trykkes 2 gange på kontakt for at tænde og 2 gange for at slukke
jeg har på funktions blok 1.2.07 kun sat en Tænd/ Sluk og touch udgang til Unidimmer Touch og der skal stadig trykkes 2 gang for Tænd og 2 gange for sluk

Hvor pokker skal jeg lede efter problemet

Er her en venlig sjæl som vil gi et bud

Ps. Hvis jeg laver en et tryk som tænder på dim1 og et som tænder på dim2 så tænder de begge som de skal
tænker om der kan være byttet om på de to 24V ledninger på selve dimmeren i tavlen

HAR FUNDET FEJLEN:
Det var en udgang fra Output som "hang"
Det var som om at fejlen skulle løses ved at fjerne "Tænd" ledning nr 1 på Unidimmer og montere den igen
Mærkeligt, men det løste mit problem og alt virker nu :-)

Peter.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu