Hop til indhold

IHC standard (kablet) vs. IHC Wireless

diskoboy
 Share

Recommended Posts

Hejsa,Er helt ny herinde og er måske meget newbie i mine spørgsmål :)Jeg skal have renoveret et ældre hus jeg har købt og derfor er det også tid at kigge på el-delen.Har været meget igennem: Først "IHC vs. Smart-House". Der vandt IHC (mest pga. der er flest der kender til systemet)Dernæst: "IHC standard (kablet) vs. IHC Wireless" og her kommer jeg i tvivl men hælder mest til den kablet løsning.Huset er et alm. 155 m2 paracel hus med armeret gasbeton i indervægge.Vi renovere stue / køkken i første omgang (svarende til ca. 65 m2 af det samlede areal).Som jeg forstår det skal der "IHC Control"-kabler ud til alle lampeudtag og kontakter ikke? -------------------------------------------Lidt om stue/køkken (- se plantegning ***):[img size=658]http://website.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/plantegning.jpg I køkkenet:Der skal 5-6 spots op totalt (3 el. 4 i den ene side / 2 el. 3 modsatte køkkenbord)Stikkontakter over begge køkkenbordeI stuen:2 * 3 spots op i hver sin ende1 lampeudtag over spisebord(+ evt. et par lampeudtag, men der skal ikke være lamper i pt.)3 stikkontakter fordelt jævnt på lang væg i stue1 stikkontakt på lav væg fra køkken mod stueVed TV'et skal der være en del stikkontakter :laugh: Der kommer tænd/sluk kontakter hvor det nu er mest naturligt at placere dem - ved indtag til køkken/stue/udgang til terasse mv."HT" - er stik til højtalere der skal føres ned til tv'et (så har jeg forberedt til når der skal lidt ekstra lyd*** rød væg bliver 30-40 cm over bordhøjde - altså åbent køkken-------------------------------------------El-tavle sidder i bryggers til venstre for yderdør.Der skal trækkes signalkabel fra alle tænd/sluk kontakter, men hvad med lampeudtag osv.? Skal der også fra disse af?Om kablingen lige skal køre igennem gangen er ikke besluttet - det er mest for informationen skyld.

post-2827-13549256794177_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok