Hop til indhold

Henning Pedersen

Members
  • Antal indlæg

    2.255
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

  • Days Won

    97

Alt der er opslået af Henning Pedersen

  1. Bortset fra at jeg ville lægge SLUK ALT signalet ind på funktionsblokken frem for direkte på produktet, så tænker jeg det vil virke når du lægger det i controlleren. LKs måde at lave deres scenarielink på, kan ikke simuleres i Visual. Desuden behøver du ikke trække "Lavt niveau" over, den bliver kun brugt ved "Natdrift" eller hvis du bruger indgangen "Lav". Når du tænder lyset, bliver dine indstillinger i linket fremkaldt, dvs dine 100%. Når lyset skal slukkes bruger LK 2 linjer, først "Reguler", og umiddelbart derefter "Stop regulering" hvilket resulterer i et "sluk" signal.
  2. Ud fra din beskrivelse er det ikke muligt at afgøre hvordan du får liv i de andre ventiler. Lister lige et par forslag til hvad der kan være gået galt. Gulvtemperaturen har været høj, og funktionsblokken er gået i fejl tilstand. Bruger du evt. signalet fra temperatursensoren til andet, hvis ja, så SKAL linket til varme funktionsblokken være SIDST. Rum temperaturen er højre end ønsket. Blokkens indstilling kan også være blevet ændret f.eks. rum eller gulv. Dit første billede er den du bruger til at ændre den ønskede temperatur, og den burde være aktiv på din ipad. Det andet billede er fra selve temperatursensoren, som ikke indeholder nogen form for indstillinger, derfor en den inaktiv.
  3. Du kan være heldig at det "bare" er en løs/knækket forbindelse. Enten i 24v eller signalerne fra tastaturet. Hvis det skal skiftes, skal du være opmærksom på at kablet fra tastaturet IKKE kan skiftes. Det optimale er, hvis elektrikeren, da huset blev bygget, har lavet en samledåse i rummet bag tastaturet. Hvis ikke, skal du finde kablet på loftet, klippe og trække det "gamle" kabel ud sammen med en træksnor til at trække det nye kabel baglæs. Men der er mange ting der kan gå galt i sådan en operation.
  4. Hej igen Monteringen stå i de vedhæftede filer, som jeg i øvrigt heller ikke kan åbne. Pga. virkemåde af de nye LED pærer, er, mig bekendt, stort set ingen gamle dimmere velegnet til LED pærer. Den bedste dæmper til en Visual 2 controller er den Ø80 jeg nævnte, hvis du har en Visual 3 controller, anbefales den nye DIN skinne monterede. Er din controller ændre, bør du overveje en kontrolleret opgradering, frem for at vente til controlleren selv står af. Enhver dæmper kan altid erstattes med et simpelt relæ. Det kræver selvfølgelig en omprogrammering af del af IHC programmet. Vedr. de manglende vejledninger vil jeg anbefale at du opretter en bruger på LK.dk, det er gratis og de spammer ikke. Når først du er logget ind kan du finde alle deres brugervejledninger, hente Visual programmet og den sidste nye FW til din controller mm.
  5. Det viser hvis bare hvor svært skriftlig kommunikation kan være. Hvis du ikke har fået fat på en dygtig IHC elektriker, så er du velkommen til at give mig et kald. Jeg er sikker at jeg kan give dig alle de IHC svar du ønsker. Venligst Henning
  6. Så må du ind i serviceview og kontrollere at signalet bliver sendt, altså om den udgang der skal sende din SMS skifter ON/OFF
  7. Du kunne evt. prøve at lægge et tomt projekt i controlleren, genstart og læg det kørende program op igen. Det har før afhjulpet "mystiske" fejl. Du skal selvfølgelig lige sikre dig at du har gemt en kopi af programmet inden du lægger det tomme projekt op. Et tomt projekt er bare det "projekt" du får op, når du starter Visual.
  8. Ikke forstået, mit indlæg var 100% rettet mod dig, så nej. Men du må meget gerne dele dine erfaringer.
  9. Værdien er ON når vinduet eller døren er LUKKET, dvs. når magneterne har kontakt med hinanden og kontaktsættet inde i magnetkontakten er sluttet. Sikkerheds anlæg laves altid som NC, altså med et ON signal på indgangen, dermed sikres at evt. kabelbrud også bliver opdaget. Uden at have teste det, så tænker jeg kun du behøver at sætte dioden til default ON under test, vil forvente at det virker korrekt når du lægger det i controlleren.
  10. Om der er sket permanente skader på dine UNI400ér skal jeg kunne sige. Men da du efterhånden vil få svært ved at skaffe halogen pærer, ville jeg klart gå med de nye LED dæmper. Problemerne i LED dæmperne relaterer sig primært til anvendelsen af scenarier, så det skal man "bare" undgå.
  11. Hej Jaguar Velkommen til IHC user Det er ikke umiddelbart muligt at udskifte en 350LR med en 400UNI/SA. Årsagen er at din gamle 350ér bliver styret af 24v på klemme 1 og 2, hvorimod den "nye" 400UNI/SA skal styres af 230v, dermed skal der laves en del ændringer i selve tavlen, hvilket absolut ikke er gør det selv arbejde. Jeg vil anbefale at du i stedet finder en 400UNI IHC/SA, den kan styres med 24v, eller endnu bedre - et wireless Ø80 lampeudtag i HW version 2. Det sidste kræver en Visual 2 controller eller nyere. Jeg har vedhæftet brugervejledningerne til alle 3. Dimmer 350 LR.pdf Dimmer 400 UNI IHC_SA.pdf Dimmer 400 UNI SA.pdf Venligst Henning
  12. Hej Henrik Velkommen til IHC user. Under download kan du finde funktionsblokken "Udvendigt lys 2.0" Den kan hvad du ønsker, og mere til. Venligst Henning
  13. Der er rigtig mange der har tilbagevendende problemer med at den aktuelle FW i LED dimmerne skal geninstalleres fra tid til anden. Problemet skyldes fejl i scenarie kommunikationen.
  14. Det var så lidt, du spørger bare igen.
  15. Lars er nu ikke helt alene med sin skepsis overfor wireless, jeg er også mest til tråd, men det er måske en gammel EL skade. Hvis dit problem med bussen er at nogle lamper ikke tænder/slukker, når de skal, men først når andet tænder/slukker, så kan det løses i Visual.
  16. Prøv evt. at se vedhæftede lille program, hvor et 4 tryk med 2 dioder tænder en lampe og den øverste diode i trykket. Smail.vis
  17. Det er altid en udfordring når man skifter fra én måde til en anden, og der er stor forskel på arbejdsprocessen i Visual 1 og 2. Det bedste råd må næsten være at du så hurtigt som muligt "glemmer" det gamle og vender dig til det nye. Det er i princippet det samme du gør i Visual 2, bare med begge dele i samme produkt. Dine 4 tryk skal til Input på funktionsblokken og fra output på funktionsblokken forbinder du dine dioder.
  18. I Visual indsætter du et produkt, dette produkt kan f.eks. være dit 4 tryk med 2 dioder, dermed har du både 4 input og 2 output i det samme produkt, hvilket ikke noget problem i Visual. På dit første billede, er der lys i den nederste diode, så mon ikke den bliver brugt til noget i programmet. Hvordan du finder den kan jeg ikke huske. Tænker du med fordel bør gennemgå den ganske udmærkede "Hjælp" der er i Visual.
  19. Hej Jens Det er mig der har lavet dit program, har lige tjekket dit, og kan faktisk se at jeg har lavet en fejl i det. Jeg sender et nyt på mail som bare skal lægges i controlleren. Du skal ikke gøre noget for at stoppe varmen om sommeren, eller starte det igen, det hele kører automatisk. Varmen bliver default sat på sommermode når den udvendige temperatur har været over 17 grader i 3 timer. I sommermode er det typisk kun badeværelsesgulvet der får tilført lidt varme, ikke meget, bare nok til at gulvet ikke føles koldt. Når temperaturen igen kommer under 17 grader og rumtemperaturen i både stue og køkken/alrum er under der ønskede setpunkt, skifter varmen automatisk over til normaldrift. I sommermode lyser alle 3 dioder på betjeningspanelet, i normalmode kun een diode. Dermed kan du nemt se om anlægget er i sommer- eller normalmode. Håber det nye program løser dit problem, ellers hører jeg meget gerne fra dig. Venligst Henning
  20. Hej Bill Tag evt. fat på Kenneth fra RingkøbingSkjern Installationsforretning, han er god til IHC. Venligst Henning
  21. Jeg er rimelig sikker på at temperatur sensorerne først blev udviklet til Visual 2, så jeg tvivler meget på at du kan. Men du kan jo prøve at hente Visual 1 softwaren fra LKs hjemmeside og se om der er temperatursensorer deri. Om IHCRemote kan koble på, har jeg ingen anelse om, så der kan jeg ikke hjælpe.
  22. Du kan i princippet vælge en hvilken som helst PIR, bare den har en potentialfri relæ funktion. Jeg plejer at bruge LKs indedørs PIR i en opus 74 kasse med silikone låg.
  23. Det kan man godt, men jeg vil ikke anbefale det. Godt nok er den billiger end en LK LED dimmer, men du får også langt dårligere komfort muligheder i rummet. Du kan b.la. ikke lave "nat" lys hvor lyset kun tændes på et lavt niveau, eller alt muligt andet sjov. Derudover skal du måske også selv til at lave funktionsblokke som passer til den. Desuden indeholder LKs dimmer 2 lysdæmper i samme kasse.
×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok