Hop til indhold

Overtagelse af hus og ejer kan ikke huske kode eller brugernavn til IHC systemet


Recommended Posts

Hej IHC forum, jeg har overtaget et hus med det her IHC system jeg aner intet om det men har prøvet at sætte mig ind i det. jeg vil rigtig gerne sætte det op til Home Assistant, men før jeg kan gøre det skal jeg bruge brugernavn og kode til systemet men jeg aner slet ikke hvad det er og tidligere ejer kan ikke huske det hvad kan jeg gøre ved det? 

håber der er nogen der kan hjælpe 

Hilsen Oscar

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Janv skrev:

Hej.

Kik i tavlen og find processormodulet (controlleren) og den har et USB stik på fronten - som du burde kunne se direkte uden at fjerne noget.

Mvh

Jan

Tak for svar Jan, men efter jeg har gjort det hvad skal jeg så gøre i home asssistant. Undskyld for besværet forstår bare ikke rigtig det her endnu

Hilsen Oscar

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Oscar Therkelsen skrev:

tak for dit svar Mikkel, men jeg er en kæmpe kegle inde for det her emne så når du siger administration modulet hvad er det så helt præcis?

Hent mit program IHC starter https://jemi.dk/ihc/starter/

Installere det. Forbind din computer med usb kabel direkte i controller. Der skulle gerne være et USB kabel sammen med controller. Det er den type der oftest bruges til at forbinde printere.

Så kan du fra mit program vælge forbindelse via USB i drop down.

 

På den måde kan du starte ihc administration og sætte bruger og adgangskode op som du så kan bruge til hvad nu.

 

Hvis det fortsat driller så skriv 

Link til kommentar
Del på andre sites

Og inden du gør dig alt for store forventninger til “bare” at forbinde til HomeAssistant, og vupti så forgår alt på an app på din telefon, så gør dig lige en tjeneste og læs manualen/vejledningen til IHC systemet. 
Altså gå ind på LK’s hjemmeside:

https://www.lk.dk/professionel/produktoversigt/intelligente-systemer/ihc/

læs hvad der er, opret en bruger samt hent og installere IHC control softwaren.  Her kommer manualen automatisk med. 

du kan så også benytte MikkelS program, men den basale viden om systemet er nødvendig, og det eneste sted hvor man kan læse lidt om det, er i ovennævnte vejledninger. 
 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok