Hop til indhold
  • 0

IHC tablet


Due78
 Share

Spørgsmål

Hej 

Er der andre der har problemer med at koble på IHC tablet fra en IPad med IOS 15.4.1 den nyeste?

Har ingen problemer med en IPad med IOS 13.3.1

Har prøvet 11 forskellige installationer, alle med samme problem.

Håber der er en der kan hjælpe..

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis der er problemer med den nye IOS til iPad, så er det vigtigt at det bliver meddelt til LK, så de kan få det rettet. 

Dem har jeg snakket med 4 gange og de påstår at det ikke er IOS, men de er ikke kommet med en løsning, desværre...

Jeg har dog selv en ide om det er IOS som er problemet, da jeg har prøvet 11 forskellige netværk og controllere, alle virker med en Ipad med IOS 13 og ingen med den nyeste ISO.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nyeste firmware til Visual 3 controller er 03.03.44 fra d. 4/10-2021. Er det den du køre med?

 

Der står ikke noget om opdatering af certifikater i release notes til hverken 03.03.44 eller 03.03.37 som er den forrige version. Jeg vil derfor ikke blive overrasket hvis der er et krypterings certifikat som er udløbet og ikke længere aksepteres af IOS 15.4. Jeg er ikke ekspert i Apple produkter, men normalt kan man er eller andet sted fortælle enheden at udløbne certifikater godt må bruges.

Udover det mener jeg at Visual 3 fortsat er afhængig af TLS 1.0 eller 1.1 samt MD5. Det er alle 3 krypterings protokoller som stortset ikke længere understøttes noget sted som default. De fleste stedder kan man dog fortsat enable dem, men ofte kan det ikke gøres via GUI og man må rode med config filer for at få det til at virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har kendskab til et par andre apps der virker fint til og med IOS 13. Men på nyere IOS er der så visse funktionaliter i de pågældende apps der ikke virker mere. 
Noget med det “framework” de er kodet i ikke er sikre nok mere, og derfor ikke kan afvikles på de nye IOS. Altså i princippet det samme som har været problemer med TLS hvor de gamle 1.0 og 1.1 ikke betragtes som sikre nok mere og det kun er TLS 1.2 der dur.  Det skal ikke undre mig at det er det samme nu her i IOS 13+

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Due78 skrev:

Ok. :D

Jeg forstår sku ikke rigtig hvad der sker. :wacko:

Har du prøvet at geninstallere app? Eller måske slette netværksindstillinger på ipad'en. Sammenligne alle settings i app med den ipad som virker? Også de der flueben for Brug WAN og Controller uden viewer?

Har ingen erfaring, så skyder bare forslag af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Har du prøvet at geninstallere app? Eller måske slette netværksindstillinger på ipad'en. Sammenligne alle settings i app med den ipad som virker? Også de der flueben for Brug WAN og Controller uden viewer?

Har ingen erfaring, så skyder bare forslag af.

Takker for ideerne.

Men syntes jeg har været den hele igennem selv og med LK support på TeamViewer :huh: 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok