Hop til indhold

Egen visning: Indikering af alarm - rød istedet for grøn.


khjollund
 Share

Recommended Posts

"Egen visning" er et fantastisk værktøj til at designe sin egen APP,f.eks. grupperet omkring funktioner istedet for lokationer. Jeg har dog en udfordring. 

Under egen-visning er indikering af logisk 0 rød og 1 grøn. Det er ikke hensigtsmæssigt, når man viser alarmer, -hvor rød gerne skulle svare til 1 ... (ekstremt forvirrende at der f.eks. vises grønt på en aktiv alarm eller rød på f.eks. en røgsensor der IKKE er aktiveret). 

Rød er måske heller ikke den mest hensigtsmæssige farve for 0, -hvid (en tom "cirkel") er efter min mening den rigtige farve, -indikerer "ingen lys i lampen". 

Det ville være super (simpleste løsning tænker jeg) hvis 0 er hvid, 1 er grøn (aktiv) eller rød (alarm), -hvor man så i opsætningen kan vælge mellem grøn og rød for logisk 1. 

Der bør så også - for visning af indgange der er 1 i normal tilstand, -f.eks. signalet på røgsensor, at man så kunne vælge "Invertér farver", -så den er hvid, når signalet er 1 og enten rød/grøn, når den er 0. 

Alternativt - nok ikke den simpleste løsning - med standard farver der kan sættes af bruger og hvor bruger derudover har muligheden for "frit" at vælge afvigende farver for logisk 0 og 1, -f.eks. for "normally high" signaler eller alarmer. 

Venlig hilsen: Kaj. 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • khjollund changed the title to Egen visning: Indikering af alarm - rød istedet for grøn.

Tak for feedback. Det nemmeste er jo du reelt set bare lave en funktion blok det er vender de værdier om og sætter dem som output.

Farverne er jo bare ud fra det mest generiske til tænd og slukket.

Men jeg kigger på at lave det bruger defineret. Symboler er valgt fordi de farveblinde havde svært ved at se farverne kun. Hvid bruges når status er ukendt

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok