Hop til indhold
  • 0

Kan man skifte controller til nyere version?


Sandal75
 Share

Spørgsmål

Hej
Vi har købt hus fra 1998.
Jeg har en gammel PC og har fået købt mig et rs232/COM kabel.
Først nu går det op for mig at jeg har ældste controller, altså den, hvor der skal bruges term og 32 bit OS (dos eller windows XP, tror jeg)

Kan man skifte controller alene?
Kan man i så fald også eksportere det gamle setup og importere i det nye ?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja, du kan skifte controlleren alene

Nej, du kan ikke genbruge programmet, det skal skrives forfra. Du kan dog skrive programmet offline og teste/simulere det, inden du foretager den fysiske udskiftning, så der vil være minimal nedetid.

Der er mange tråde herinde omhandlene det samme emne.

Vær opmærksom på at du har den mest stabile controller LK har lavet, så hvis du ikke har brug for de funktioner du kan lave med en ny, så vinder du ikke rigtig noget ved at skifte.

Personligt havde jeg dog skiftet alligevel, bare fordi ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det bør også nævnes at du kan genbruge alle dine in- og output moduler. Det er kun controlleren der skal skiftes.

Din controller er, som Allan skriver, rigtig stabil, men med 24 år på bagen har den hvis gjort sit. Jeg ville også vælge at skifte på et tidspunkt der passede mig, og ikke vente til controlleren selv stå af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er MANGE år siden jeg har haft en Term IHC controller mellem hænderne, men såvidt jeg huske kan man tilgå den med alm. terminal software som f.eks. hyperterm (hvis det fortsat findes i windos), putty eller noget helt trejde. Dermed kan du få adgang til programmet i controlleren, men som andre skriver, kan det ikke bare loades i en ny controller. Det skal skrives forfra i den nye controller. At have adgang til det eksisterende program vil dog hjælpe dig med at gennemskue hvad der er tilsluttet til hvad, hvilket gør programeringen af den nye controller MEGET nemmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok