Hop til indhold
  • 0

IHC wireless dimmer tænder ikke lys


EPS
 Share

Spørgsmål

Håber jeg kan få lidt hjælp her.

Min IHC installation har kørt upåklageligt i over 10 år, hvad den også stadig gør med den undtagelse, at jeg pludselig ikke kan  tænde mit lys over køkkenbordet som "kører" via en IHC wireless universal lysdæmper. Lysdæmperen styres af IHC controlleren.

Umiddelbart ville jeg tro, at det var lysdæmperen der strejker, men jeg kan tænde og regulere lyset hvis jeg bruger min Home Assistant, som min installation er integreret til.

Jeg havde også mistanke til mine opus statustryk, men da lyset kan tændes fra to steder i rummet, og de begge ikke virker, synes jeg heller ikke det kan være det.

Jeg vil være taknemmelig, hvis den er nogen som kan hjælpe mig på vej...

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kunne godt være en løs/knækket ledning i tavlen eller i trykkene.

Hvis det er alle betjeninger fra dine opus tryk i køkkenet der ikke virker, så er det sandsynligvis din 0v den er gal med, ellers er det "bare" den ledning der sender signal til controlleren.

Hvis du åbner ServiceView, så kan du se hvad der sker i din installation når du trykker på en tangent.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svaret...

Også min første tanke, men der er to uafhængige tast 4 tryk hvor den eneste tast som ikke virker er til dette lampested. 

I service view: Når jeg trykker på en tangent går indgangen on og kortvarigt, men der kommer ingen udgang, så der er forbindelse fra tangenten til indgangsmodul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak..

Jeg har lagt et "friskt" projekt ind i controlleren, havde ikke lige tænkt på at lægge et tomt ind først. hvis du mener det gør en forskel vil jeg prøve det. Jeg har også overvejet at sætte en ny lysdæmper på, men LK er jo ikke ligefrem billige med deres produkter. Er du til at komme i kontakt med ud over via denne "tråd".

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok