Hop til indhold

Problemer med at forbinde til IHC Controller


hamburger
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er helt ny i interessen for IHC og er for nylig begyndt læsning og de spæde spadestik til at forbinde IHC installationen med mit smart-home. 

Jeg har dog nogle problemer med min forbindelse til IHC Controlleren. 

Jeg har forsøgt først via Home Assistant på Raspberry PI. Får bare fejl (unable to authenticate on IHC controller). Jeg har forsøgt snart alt mellem himmel og jord, fx angive port mv., ændringer i config-filen men lige lidt hjælper det. Forsøgte mig i stedet med integration med IHC Captain (tænke at det nok var mere smooth), men... heller ikke her kan jeg få forbindelse til controlleren. 

Det slår mig så:

Er der særlige krav til firmware i min IHC Controller? En bestemt version?

Min IHC Controller er fra 2007/2008. Vel formentlig en Visual 2, HW 6.1 (820BA202). Den kører firmware 2.6.122 fra 2008. Er det nødvendigt, at jeg opdaterer firmware i controlleren før jeg kan opnå forbindelse via IHC Captain eller HA? Jeg oplever ingen problemer med controlleren, så ville måske nok foretrække at undgå opdatering, men omvendt hvis det er nødvendigt, så gør jeg det. Jeg har flere steder læst lidt divergerende om, at der skulle være mulighed for i IHC Administrator, at tillade tredjeparts applikationer adgang ved afkrydsning under tilladelser i brugeroprettelsen, men den mulighed har jeg ikke i min software. Jeg har dog set flere, som nævner, at det er ligegyldigt. 

Det kunne være super, hvis der er nogen, som kan be- eller afkræfte om firmware er roden til mit problem med forbindelsen?

På forhånd tusind tak for jeres super hjælp! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, hamburger skrev:

Hej alle

Jeg er helt ny i interessen for IHC og er for nylig begyndt læsning og de spæde spadestik til at forbinde IHC installationen med mit smart-home. 

Jeg har dog nogle problemer med min forbindelse til IHC Controlleren. 

Jeg har forsøgt først via Home Assistant på Raspberry PI. Får bare fejl (unable to authenticate on IHC controller). Jeg har forsøgt snart alt mellem himmel og jord, fx angive port mv., ændringer i config-filen men lige lidt hjælper det. Forsøgte mig i stedet med integration med IHC Captain (tænke at det nok var mere smooth), men... heller ikke her kan jeg få forbindelse til controlleren. 

Det slår mig så:

Er der særlige krav til firmware i min IHC Controller? En bestemt version?

Min IHC Controller er fra 2007/2008. Vel formentlig en Visual 2, HW 6.1 (820BA202). Den kører firmware 2.6.122 fra 2008. Er det nødvendigt, at jeg opdaterer firmware i controlleren før jeg kan opnå forbindelse via IHC Captain eller HA? Jeg oplever ingen problemer med controlleren, så ville måske nok foretrække at undgå opdatering, men omvendt hvis det er nødvendigt, så gør jeg det. Jeg har flere steder læst lidt divergerende om, at der skulle være mulighed for i IHC Administrator, at tillade tredjeparts applikationer adgang ved afkrydsning under tilladelser i brugeroprettelsen, men den mulighed har jeg ikke i min software. Jeg har dog set flere, som nævner, at det er ligegyldigt. 

Det kunne være super, hvis der er nogen, som kan be- eller afkræfte om firmware er roden til mit problem med forbindelsen?

På forhånd tusind tak for jeres super hjælp! :)

IHC captain burde virke.

Du kan godt få forbindelse med den via IP i din browser eller via IHCstarter?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lige forsøgt med IHCStarter. Kan fint etablere forbindelse igennem den også.

Jeg får følgende fejl:

Der opstod en fejl - kunne ikke logge ind på IHC Controlleren(2) (192.168.50.3)

Kontroller at brugernavn og adgangskode er korrekt indtastet.
Error message: LOGIN FAILED - IHC/SOAP Fault: 0

Jeg har tjekket tusind gange (ca.) at brugernavn og adgangskoder er korrekt. Jeg har forsøgt, at definere port 80 og 443 med : efter IP adressen.

image.thumb.png.fea3ea438e39f6f92b7d021a06a7623a.png

Nogen ideer? Kan det være min router, som blokerer for noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, hamburger skrev:

Jeg har lige forsøgt med IHCStarter. Kan fint etablere forbindelse igennem den også.

Jeg får følgende fejl:

Der opstod en fejl - kunne ikke logge ind på IHC Controlleren(2) (192.168.50.3)

Kontroller at brugernavn og adgangskode er korrekt indtastet.
Error message: LOGIN FAILED - IHC/SOAP Fault: 0

Jeg har tjekket tusind gange (ca.) at brugernavn og adgangskoder er korrekt. Jeg har forsøgt, at definere port 80 og 443 med : efter IP adressen.

image.thumb.png.fea3ea438e39f6f92b7d021a06a7623a.png

Nogen ideer? Kan det være min router, som blokerer for noget?

Jeg vil anbefale dig at prøve at opgradere den til nyeste - jeg tror faktisk ikke jeg længere understøtter usikker forbindelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

OK. Det vil jeg prøve.

Opdatering til firmware 2.7.199 først og dernæst til 2.7.220.

Er der nogen risiko med opdatering af firmware? Noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Jeg har selvfølgelig taget backup af min projektfil og gemt den særskilt, men slettes projektet fra controlleren i forbindelse med opdatering, så jeg må sende projektet til controlleren igen efterfølgende, inden det kører igen?

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, hamburger skrev:

OK. Det vil jeg prøve.

Opdatering til firmware 2.7.199 først og dernæst til 2.7.220.

Er der nogen risiko med opdatering af firmware? Noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Jeg har selvfølgelig taget backup af min projektfil og gemt den særskilt, men slettes projektet fra controlleren i forbindelse med opdatering, så jeg må sende projektet til controlleren igen efterfølgende, inden det kører igen?

Du kan update hele vejen - der er ingen risiko mig bekendt og den sletter ikke projektet

Link til kommentar
Del på andre sites

Super. Tusind tak. 

Et enkelt supplerende spørgsmål: Du skriver, at jeg kan update "hele vejen". Mener du til nyere end version 2.7.220?

LK oplyser på deres hjemmeside 2.7.220 er nyeste firmware til controlleren ver. 6.1. På 6.2 er nyeste version 2.8.6 (men kun kompatibelt med 6.2, i hvert fald ifølge LK).

Eller misforstår jeg dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige en hurtig opdatering her, så tråden også kan være brugbar for andre brugere:

Rådet om at opgradere firmware virkede. Jeg opdaterede firmware først til 2.7.199 og dernæst 2.7.220. Jeg har ikke forsøgt yderligere opdatering til 2.8.6.

Efter opdatering hoppede den lige få fint på IHC Captain uden nogen form for problemer. Alt spiller. Jeg har ikke forsøgt med HA, men tænker, at det løser problemerne der også.

Tusind tak for hjælpen til Henning og Mikkel. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 months later...
7 timer siden, SilverFOX skrev:

Hejsa

Jeg kæmper med samme problem som Hamburger

Hvor kan jeg finde firmware filerne? og i hvilken rækkefølge vil I anbefale opdateringen herfra.

Jeg har gemt mit projekt ud af controlleren med IHCstarter :-) - Tusind tak for det :-)

Bedste Hilsner og super tak :-)


 

2023-01-24 22_55_40-LK IHC Administrator.png

Filerne kan du hente på lk.dk ellers ligger de hvis også herinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 24.1.2023 at 22:59 , SilverFOX skrev:

Hejsa

Jeg kæmper med samme problem som Hamburger

Hvor kan jeg finde firmware filerne? og i hvilken rækkefølge vil I anbefale opdateringen herfra.

Jeg har gemt mit projekt ud af controlleren med IHCstarter :-) - Tusind tak for det :-)

Bedste Hilsner og super tak :-)

Som @Mikkel Skovgaard skriver findes filerne på lk.dk,samt download sektionen her. Med en Visual 2 controller vil jeg anbefale at du kun opgrader til 2.7.199. 2.7.220 gør controlleren ustabil, og indeholder kun nyer certifikater som allerede er udløbet igen, så du får ikke noget ud af de nyer certifikater.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok