Hop til indhold

Defekt Dimmer 350 LR


HN Henriksen
 Share

Recommended Posts

Hej 

Jeg er endnu en newbie der har købt et 20 år gammelt hus med IHC anlæg

I spisestuen har vi både spots der kan dæmpes (10 stk 12v 20W) og 2 stk alm lamper med 230V 6W fra lampeudtag. Spottene er dæmpbare. Alt tændes/slukkes på samme knap, der også bruges til at dæmpe lyset med, ved at holde trykket inde.

Dæmperen ser desværre nu ud til at være defekt, da vi ikke længere kan tænde noget af lyset. Lysset tænder kortvarigt når knappen aktiveres, men slukker igen med det samme. 

Jeg har derfor prøvet at bytte dæmperen rundt med en af de andre dæmpere hvilket løste problemet i spisestuen men fejlen flyttede blot til det andet rum.

Tænker derfor at dæmperen må være defekt (jeg har tjekket sikringen der ikke fejler noget.)

Desværre viser det sig at man ikke længere kan få den IHC dimmer 350LR som er defekt og jeg mangler derfor råd til hvilken jeg istedet skal købe.

Som jeg ser det er muligheden en 400Uni, men denne ser ud til at være "omvendt" i ind og udgange hvilket vil betyde at jeg skal sætte den på hovedet for at få ledningerne i tavlen til at nå. LK skriver i deres vejledning at det den ikke må hænge på hovedet. 

Er det den mulighed jeg har, eller kan man vælge en anden type? Evt et relæ uden dæmper, da vi ikke nødvendigvis har brug for dæmper i rummet der nu er uden lys. 

 

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

8 hours ago, HN Henriksen said:

Er det den mulighed jeg har, eller kan man vælge en anden type? Evt et relæ uden dæmper, da vi ikke nødvendigvis har brug for dæmper i rummet der nu er uden lys. 

400UNI er den direkte udskiftning.

Smartere vil det være at vælge den nye 2 kanals IHC Dimmer (820B1250) men den kræver at du også udskifter controlleren (hvilket vil give dig en hel del flere mulighed).

Hvis du blot ønsker et relæ så har du måske en del af dem allerede i din tavle. Hvis du har et IHC Output 230 modul i tavlen så har du 8 relæer deri. Spørgsmålet er selvfølgeligt om de alle er i brug.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med huset.

Du står tydeligvis ved et vejkryds, med flere muligheder. Du kan fortsætte lige ud og bare skifte til uni400 eller evt. relæ. Derefter virker alt som før, evt. krydret men div. LED udfordringer når halogen pærerne skal skiftes. Men kigger du bare det mindste til siderne og drømmer om opkobling til telefon og iPad, vil du lynhurtigt opdage at din controller er outdated og slet ikke tilbyder den komfort, sikkerhed og fleksibilitet som en nyere.
Hvis I tænker at huset skal danne rammen om familien i mange år frem, vi jeg anbefale den nye V3 med tilhørende LED dæmper. Er tidshorisonten væsentlig kortere, så kunne en brugt V2 i HW udgave 6.2 med tilhørende Ø80 Wireless dæmper være en mulighed. 
Uanset om I vælger V3 eller V2, så skal hele programmet skrives om, fordelen er at du selv kan gøre det, også inden du skifter.  

Link til kommentar
Del på andre sites

8 hours ago, HN Henriksen said:

Er det den mulighed jeg har, eller kan man vælge en anden type? Evt et relæ uden dæmper, da vi ikke nødvendigvis har brug for dæmper i rummet der nu er uden lys. 

400UNI er den direkte udskiftning.

Smartere vil det være at vælge den nye 2 kanals IHC Dimmer (820B1250) men den kræver at du også udskifter controlleren (hvilket vil give dig en hel del flere mulighed).

Hvis du blot ønsker et relæ så har du måske en del af dem allerede i din tavle. Hvis du har et IHC Output 230 modul i tavlen så har du 8 relæer deri. Spørgsmålet er selvfølgeligt om de alle er i brug.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene til alle.

Jeg har valgt den dirkete løsning med en 400uni i første omgang. 

 

Ingen tvivl om at systemet kommer til at få en opgradering en gang i fremtiden. Men lige nu må jeg indrømme at jeg ikke har modet/tiden til at skabe de store revolutioner. Der er lige en håndfuld områder der er mere "need to", end "nice to" at få opgraderet på ejendommen. 

IHC opgraderingen må derfor lige vente et års tid. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok