Hop til indhold

Fjernopkobling til IHC Visual 3 controller


Bear
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg har fået monteret en visual 3 controller, og den virker fint. jeg kommer fint ind på Administrator via USB og via IHC starter - både via USB og IP adressen - men behøver hjælp til at få den sat op sådan at jeg kan tilgå den på fjernafstand.

Når jeg forsøger at tilgå systemet blot via ip-adressen får jeg fejlen "administrator.jnlp blev blokeret fordi denne filtype kan skade din enhed". 

Hvordan får jeg windows til at tillade min adgang til administrator modulet?

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil ikke anbefale du gør det sådan. Men IHC starter kan fint åbne en controller via internettet.

Hvis du har behov for at styre din installation via internettet er der IHCs egne app og 3rd part løsninger som Horne assistant, IHC captain etc.

Hvis du vil rode med din controllers indstillinger udefra så vil jeg anbefale du ladder være eller laver en VPN tunnel hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Bear skrev:

tak for input. Jeg har også hentet IHCstarter app´en til iphone og får her fejlmeddelelsen "Could not connect to the server. Code -1004"

Så det tyder på at jeg ikke har hul igennem til Controlleren udenfor eget wifi. Ideer til hvordan jeg løser dette?

Gætter på du mener IHCRemote - kan du åbne siden til din controller udefra - har du åbnet de rigtige porte og "tændt" for de rigtige services.

https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98736_02.pdf

Side 28 og frem

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kommer fint ind med IHCRemote app´en, men kun når jeg er på wifi-nettet. Så snart jeg er udenfor rækkevidde, kan app´en ikke finde controlleren.

Når jeg forsøger at tilgå controlleren via browser, både via ip-addresse og USB, får jeg fejlen "administrator.jnlp blev blokeret fordi denne filtype kan skade din enhed".
Det skal siges, at før jeg opdaterede til Windows 11 og brugte Explorer, kom jeg også fint ind med USB, men efter opdatering kommer ovenstående fejl.

Jeg har tændt for de rigtige services og tilpasset JAVA app´en .

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal ændre undernetmaske og Gatewayadresse i controlleren, da der i instruktionen står at disse bør forblive som nu.

Controllerens IP adresse har jeg. Skal jeg på nogen måde give routeren besked på at denne ip-adresse må tilgås på fjernafstand?

Link til kommentar
Del på andre sites

For at kunne tilgå det udenfor dit hjemmenetværk skal du åbne for adgangen i din router. Jeg vil aldrig anbefale at sætte en ihc controller direkte ud på nettet men det er nødvendigt hvis du vil bruge de udefra. Du skal have åbnet for port 80 og 443 udefra og ind så de rammer din controller. Søg på din router producent og type + port Forwarding.

Ang det med at åbne jnlp filerne... Det er derfor jeg blandt andet har lavet IHCstarter (https://jemi.dk/ihc/starter/)

Link til kommentar
Del på andre sites

On 1/20/2022 at 11:11 AM, Bear said:

Controllerens IP adresse har jeg. Skal jeg på nogen måde give routeren besked på at denne ip-adresse må tilgås på fjernafstand?

Uanset hvilken controller du har så kører den en gammel version af java (5 år gammel) - der er kommet med end 25 sikkerhedsopdateringer til den java version siden da som du ikke har og ikke kan opdatere til. Det er en meget dårlig ide at lade sådan en controller sidde direkte på internettet også selvom vi ikke kender specifikke sikkerhedsproblemer med controlleren. I mine øjne udsætter Schneider deres kunder for en kæmpe risiko.

 

@Mikkel Skovgaard: Du kunne udvide captainen med en app og en sikker (med certificat) forbindelse mellem app'en og captainen. Appen skulle så blot encapsulere en browser. Man kunne så blot åbne en enkelt port til captainen og køre en sikker HTTPS forbindelse der. Det kunne laves sådan at alle kunne sætte det op. Du kunne passende kræve lidt penge for appen og samtidigt holde den opdateret sådan at vi ikke putter oldgammelt software på internettet. Set i lyset af at nogle af vores IHC controllere forhåbenligt kommer til at køre i 10-15 år endnu vil det give stor værdi og måske også lidt kroner i kassen.

 

image.thumb.png.208815c58428e6ea95b2503600530349.png

Link til kommentar
Del på andre sites

@Mikkel SkovgaardJeg har nu fået opsat PC´en sådan at browseren ikke afviser IP adressen grundet "skadelige"filer.

Når jeg tilgår Controlleren via LK IHC visual app´en, finder PC´en ikke controlleren på den anførte IP adresse, MEN IP adressen svarer på ping.

Ovenstående melding får jeg ikke når jeg bruger IHC starter, her skriver app´en blot at login på den givne ip-adresse mislykkedes.

Har du ide til hvad jeg nu kan prøve sådan at jeg kan tilgå Controlleren på fjernafstand?

Jeg kan hertil oplyse, at Controlleren er opdateret til seneste firmware.   

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Bear skrev:

@Mikkel SkovgaardJeg har nu fået opsat PC´en sådan at browseren ikke afviser IP adressen grundet "skadelige"filer.

Når jeg tilgår Controlleren via LK IHC visual app´en, finder PC´en ikke controlleren på den anførte IP adresse, MEN IP adressen svarer på ping.

Ovenstående melding får jeg ikke når jeg bruger IHC starter, her skriver app´en blot at login på den givne ip-adresse mislykkedes.

Har du ide til hvad jeg nu kan prøve sådan at jeg kan tilgå Controlleren på fjernafstand?

Jeg kan hertil oplyse, at Controlleren er opdateret til seneste firmware.   

Jeg vil gerne hjælpe dig - send evt. en privat besked eller kontakt mig via facebook chat(https://www.facebook.com/ihccaptain)

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Astronaut skrev:

@Mikkel Skovgaard: Du kunne udvide captainen med en app og en sikker (med certificat) forbindelse mellem app'en og captainen. Appen skulle så blot encapsulere en browser. Man kunne så blot åbne en enkelt port til captainen og køre en sikker HTTPS forbindelse der. Det kunne laves sådan at alle kunne sætte det op. Du kunne passende kræve lidt penge for appen og samtidigt holde den opdateret sådan at vi ikke putter oldgammelt software på internettet. Set i lyset af at nogle af vores IHC controllere forhåbenligt kommer til at køre i 10-15 år endnu vil det give stor værdi og måske også lidt kroner i kassen.

 

image.thumb.png.208815c58428e6ea95b2503600530349.png

Tak  jeg er netop ved at lave det - men ja enten skal det koste en lille skilling men planen er at jeg vil tillade man få sit eget subdomain på styrdithus.dk , f.eks. astronaut.styrdithus.dk - og jeg så vil tillade at IHC Captain på den måde kan komme ud sikkert via en signed/krypteret tunnel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok