Hop til indhold
  • 0

Synkront styring af to forskellige LED Dimmere


Hess
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg vil høre om der skule være en venlig sjæl, der kan give mig et hint til programmering.

Jeg har lavet en styring af lys i et køkken hvor der bruges flere LED dimmere. Ønsket er, at der skal kunne tændes med een tast (Øverste højre). Samma tast bruges som Touch dimmer. Det er så der, at udfordringen opstår. Nogle gange dimmer den ene kun, mens den anden dimmer ikke reagere. Hvis man så prøver at trykke for at dimme endnu en gang, dimmer den ene op, mens den anden dimmer ned. What to do? Da spottene ikke sidder på samme dimmer, kan jeg ikke synkronisere dem, eller kan jeg?

For at opnå noget brugbart, har jeg lavet en "Tænd alt" funktion på een tast, en "sluk/dim ned"  på en anden tast for at kunne slukke en del af lyset...

Programmet er endnu ikke færdigt... Gode råd ønskes, da jeg er temmelig rusten...

Med venlig hilsen

Hess

IHC 291221.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kan se du har 3, måske 4 tændinger i dit køkken, her vil jeg klart anbefale du bruger scenariestyring. Med scenariestyring kan du betjene flere tændinger fra samme tryk, og skal dermed ikke spilde daglig tid på at regulerer de enkelte tændinger op/ned til det aktuelle behov. Det kan gøres med ét tryk på én tangent.

Kan også se at du nogle steder bruger touch via ét tryk og andre steder tænd/sluk via 2 tryk, det vil med garanti forivrer konen og kan absolut ikke anbefales. Desuden vil jeg anbefale en PIR sensor i langt flere rum.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok