Hop til indhold
  • 0

Mister dato (overtid)


M&R
 Share

Spørgsmål

Hejsa. Jeg har igennem de sidste to år (hvis ikke mere), haft problemer med at controlleren mister datoen over tid. Og det er endda måske allerede efter en måned efter at tid og dato er blevet opdateret. Jeg er ved at være godt træt af det.

Jeg opdager det f.eks ved at d. 1/12 skal julelyset tænde, men det gør det ikke... Det er først når jeg tilslutter controlleren til pc'en og opdatere tiden så er datoen med igen.
Når vi så når til d. 24/1 hvor jeg har sat det til at stoppe, forsætter det med at tænde og slukke indtil jeg igen 'opdatere' tiden/datoen.

Når vi så når til foråret, hvor springvandet er sat til at skulle tænde sker der ikke en disse, før jeg igen 'opdatere' tiden/datoen. Og når det så er sat til at stoppe til efteråret forsætter det bare...

Tiden passer altid - alle dage tænder og slukker alt det som det skal, (heldigvis).

Jeg har mange fb med kalender og fb med ur, til at styre mange stikk og udtag, på forskellige tidspunkter på et år: (inden- og udendørs lys, springvand, julelys).

Jeg har været inde og tjekke i tids-indstillinger i administrator og der passer datoen fint.

Hvad kan der være galt?
Kan man have for mange fb med kalender i et projekt?
Kan jeg evt. havet lavet en fejl i nogle af mine fb'er som gør at datoen kommer ud af trit?

Jeg har vedhæftet mit projekt.

På forhånd mange tak.

Udklip.JPG

03.12.21 på controller d.d..vis

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Øhh - har du ikke selv lavet funktionsblokken? Det liger ikke noget LK har lavet.

Du højreklikker på funktionsblokken, vælg "Vis program" fra højre side markerer du, under indstillinger, "Start dato", og trækker den over under hændelser i det programafsnit der heder "Sæt flag FB aktiv". Gentag med "Slut dato". Tryk på Esc når du er færdig for at komme tilbage til det "normale" vindue.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Neeej så dygtig er jeg desværre ikke endnu. Jeg har lånt den her indefra de dygtige folk ^_^

Jeg kan altså ikke få det til at virke. Jeg har fuldt din vejledning, men det er som om at jeg ikke kan få lov til at gøre det.
Der er udråbstegn udfor start og slut dato - se skærmklip... fb'en er låst op.

Udklip.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du står i det billede, så markerer du "Start Dato" og holder musen over, derefter holder du venstre museknap nede og fører den op på "Hændelser" i højre side, slipper og vælger "System dato -> Start Dato".

Gentag med Slut dato.

PS. Prøv at klikke i den udmærkede brugervejledning du får ved at klikke på hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er i hvert fald en lille fejl i funktionsblokken, angående opdatering af dato. Den har jeg lige rettet.

MEN det er ikke så heldigt at du styrer de samme udgange fra flere forskellige funktionsblokke, som du gør i dit program, for hver enkelt funktionsblok som udgangen er koblet sammen med, vil jo opdatere status på udgangen, når der sker en handling i programmet. Derved kan det ske, at ændring af en udgang fra en funktionsblok, i dit tilfælde med flere udgange koblet sammen, tænder/slukker de andre udgange "baglæns" gennem en af de andre funktionsblokke, som udgangene er koblet sammen med. Det må du selv lige prøve at rode med. :)

 

Har vedhæftet dit program med ændring af funktionsblok.

 

 

M&R.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Henning så faldt 10-øren ... tak for toldmodigeden :rolleyes:

Torben, super - tak for det. Jeg har nu gemt funktionsblokken på ny og gemt den i mit bibliotek.
Ang. det du beskriver med at jeg bruger de samme udgange fra flere funktionsblokke - kan du give et konkret eksempel på det?
Jeg forstår godt hvad du mener med at det kan give nogle problemer. Og det hinder da måske også, at det en gang imellem laver lidt sjov.
Men jeg vil rigtig gerne vide lidt om hvor henne du har opdaget det, så jeg evt. kan få rettet op på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok