Hop til indhold

Java Starter har problemer med HighDPI skærme ...


Astronaut
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger en laptop med en 15" 4K skærm. Det har tidligere givet problemer med cropping eller med at skærm billeder bliver meget små i stedet for i meget høj opløsning.

Når jeg starter IHCStarteren op så blev det nederste af skærmbilledet cuttet væk. Hvis det ikke er en generel fejl så gætter jeg på at det er et highDPI problem. Se skærmbillede nedenfor.

 

image.png.72f191ed1bfb473489c3c4863c329b47.png

Link til kommentar
Del på andre sites

6 hours ago, Mikkel Skovgaard said:

Du skriver både IHCStarter og Java starter.

He he he ... ja jeg ved vist ikke helt hvad jeg snakker om. :-)

6 hours ago, Mikkel Skovgaard said:

Allerførst burde IHCStarter spørge om du vil opgradere. Gør den ikke det?

Jeg troede jeg havde opdateret, men på en eller anden måde fik jeg startet den gamle version. Det virker fint med den nyeste om end skiftstørelsen er lidt lille (noget mindre end andre programmer) sådan at man skal knibe øjnene sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

59 minutter siden, Astronaut skrev:

He he he ... ja jeg ved vist ikke helt hvad jeg snakker om. :-)

Jeg troede jeg havde opdateret, men på en eller anden måde fik jeg startet den gamle version. Det virker fint med den nyeste om end skiftstørelsen er lidt lille (noget mindre end andre programmer) sådan at man skal knibe øjnene sammen.

Hmm. Kan du tage et screenshot så jeg kan se. 

Desværre kan min egen skærm og PC ikke gå helt så højt op i opløsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Her er et screenshot med denne tråd i baggrunden. Det er tydeligt at teksten i vinduet er markant mindre. På min skærm er teksten i browseren normal størrelse. Det er ikke noget kæmpe problem - jeg kan fint knibe øjnene sammen når jeg skal launche et af IHC programmerne - men hvis det er nemt at fikse så vil det være fint.

 image.thumb.png.6c452c4a718df3e824d2941d61000e40.png

Link til kommentar
Del på andre sites

48 minutter siden, Astronaut skrev:

Her er et screenshot med denne tråd i baggrunden. Det er tydeligt at teksten i vinduet er markant mindre. På min skærm er teksten i browseren normal størrelse. Det er ikke noget kæmpe problem - jeg kan fint knibe øjnene sammen når jeg skal launche et af IHC programmerne - men hvis det er nemt at fikse så vil det være fint.

 image.thumb.png.6c452c4a718df3e824d2941d61000e40.png

Jeg ser lige på det ASAP

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok